2 צפייה בגלריה
צילום: ירון ברנר
צילום: ירון ברנר
צילום: ירון ברנר
בימים אלה החלו בתי הספר בחולון לאסוף את כספי התל"ן (תשלומי הרשות לבתי הספר) מההורים. בעוד שהלחץ על הורים שטרם שילמו הולך וגובר, טוענים במשמר החברתי בחולון שלא יתכן שגביית הכספים ממשיכה לפני שהושב להורים כסף שנגבה אשתקד ונעשה בו שימוש בניגוד לנהלים ובניגוד להוראת מבקר העירייה.
לפני 9 חודשים פרסם מבקר עיריית חולון דו"ח חמור בו התייחס לגביית כספי תל"ן מהורים בעיר, וקבע כי בכספים נעשה שימוש בניגוד לנהלים וכי על בתי הספר להשיב את הכספים להורים.
בין הנתונים אליהם התייחס המבקר: רכישת כיבוד בשווי 30,145 שקל בקמפוס 'קריית שרת', מנויים לעיתונים בתיכונים 'קציר' ו'קוגל', רכישת טלפונים סלולריים ומנויי סלולאר ב 9,600 שקל בבית ספר 'הרצוג', מחשבים וציוד קולנוע ב 214,979 שקל ובידורית ב 1,580 שקל בחטיבת 'איילון', ימי גיבוש ומתנות לצוות ב 115,141 שקל בבית הספר 'עתידים' ועוד.
המבקר התייחס גם ליתרות, וקבע כי יש להשיב את הכסף להורים ששילמו ולא להעבירו לרשות.
"גם במקרה של שימוש חריג וגם במקרה של יתרות, מבקר העירייה התייחס לנושא וקבע כי על בתי הספר להשיב את הכספים אך לצערי זה טרם קרה" אומרת יו"ר המשמר החברתי בחולון, ליאורה פור שלאחרונה פנתה בנושא למשרד החינוך.
2 צפייה בגלריה
ליאורה פור | צילום: אלבום פרטי
ליאורה פור | צילום: אלבום פרטי
ליאורה פור | צילום: אלבום פרטי
פור ממשיכה וטוענת כי, "לא יתכן שהם ממשיכים לשלוח דרישות לכסף, שגם בהם יש כל מיני סעיפים לא ברורים, בזמן שבקופת בתי הספר יש מאות אלפי שקלים ששייכים להורים. אלו כספים שהורים שילמו ולא מגיעים ליעדם, ומוטב שבמקום לחשב כמה כסף הורים חייבים לבית הספר יתחילו לחשב כמה כסף בית הספר חייב להורים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בגבייה ייעודית של כספי רשות, שסכומיהם נקבעים בשיתוף ועד ההורים המרכזי בכל בית ספר ובית ספר ובאישורו. אין לכך שום קשר לממצאי דוח מבקר העירייה".