אמש (ראשון) פורסם ב"ynet' על הפרדה מגדרית שהחלה השנה בשיעורי המתמטיקה בחטיבת 'ארן' שבקמפוס קריית שרת. מדובר בתוכנית ניסיונית, המבוססת על מחקרים שהציגו ציונים גבוהים בקרב תלמידות שלמדו מתמטיקה בכיתת בנות בלבד. בעקבות הפרסום פרצה סערה בקרב הורים ואנשי חינוך מקומיים.
על ההחלטה להפריד בין התלמידים בשעורי מתמטיקה שמעו ההורים לראשונה באסיפת הורים שקדמה לפתיחת שנת הלימודים, אך רק לאחר שהתלמידים החלו ללמוד החלה תחושת תרעומת. "זה ממש כמו לומר להם שהם לא מסוגלים לשלוט בעצמם ולכן אנחנו מפרידים ביניהם", אומרת אם לתלמיד מבית הספר ומוסיפה: "זה נותן תחושה לא נעימה, כאילו אנחנו לא סומכים עליהם וזה גם פוגע במרקם החברתי של בית הספר כי התלמידים רגילים להיות יחד".
יש לציין שמדובר בפיילוט שכבר פועל בערים נוספות כמו מודיעין, שגם בה התעוררה סערה בעקבות ההחלטה, וירושלים. אך לא כל אנשי החינוך מצדדים בה, ויש מי שגם מבקר אותה נחרצות.
"אי אפשר שכל יום יופיע מחקר חדש וכולם ירוצו אחריו", אומרת אשת החינוך, מנהלת בית ספר לשעבר בחולון וחברת מועצה בעבר, נועה צ'פלינסקי.
"אני לימדתי בכיתה מדעית מעורבת, וחוץ ממני שפניתי להוראה כל חברי, בנים ובנות, התברגו בתפקידים בכירים בתחום המדע אז הטענה הזאת נשמעת מופרכת. הרי אם אתם מאמינים בזה, מדוע רק מתמטיקה? האם היסטוריה, מדעים ואנגלית לא חשובים?", היא אומרת ומוסיפה: "כאשת חינוך ראיתי במו עיניי תלמידות פורחות בכיתות מדעים מעורבות, היום כבר יש קבוצות כדורגל מעורבות. הם מדברים על לשבור את תקרת הזכוכית, אך מזלזלים באינטליגנציה של התלמידות. יש תחושה שמקדשים את המתמטיקה על חשבון ערכים לא פחות חשובים של חברה בריאה".
מעיריית חולון נמסר בתגובה:
"מערכת החינוך בעיר חולון נותנת בשנים האחרונות דגש מיוחד ללימודי המתמטיקה באמצעים שונים מתוך הבנה שהם מטפחים את תחושת המסוגלות בקרב התלמידים ומגבירים את אפשרות הבחירה שלהם בנוגע לעתידם. בין היתר מתקיים שיתוף פעולה עם קרן טראמפ להעלאת מספר התלמידים הניגשים בהצלחה ל-5 יחידות מתמטיקה, מופעלת בעיר תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" (בשיתוף כי"ח) להעצמת בנות בלימודי המתמטיקה, נוספו שעות ללימודי המקצוע ועוד.
כחלק מכך, הוחלט בחטיבת 'ארן' שבעיר להפריד את קבוצות הלימוד במתמטיקה בכיתות ח' לבנים ולבנות וזאת כחלק מתוכנית מערכתית כוללת ומתוך רצון לאפשר למידה מיטבית לשני המגדרים.
החלטה זו נתמכת במחקרים אקדמיים רבים ובסוף השנה תיבחן הצלחתה באמצעות תוכנית הערכה".
ממשרד החינוך נמסר: "מדובר בהחלטה שקיבלה מנהלת בית הספר במסגרת סמכותה. בראשית שנת הלימודים הציגה מנהלת בית הספר בפני ההורים את פרטי התוכנית שזכתה לתמיכת מרבית ההורים. יצוין כי מדובר בתוכנית שנבחנת בפרקי זמן קבועים והמשך הפעלתה תלוי בהישגי התלמידות".