1 צפייה בגלריה
צילום: מתוך הפייסבוק
צילום: מתוך הפייסבוק
צילום: מתוך הפייסבוק
בעיריית חולון מגיבים לסערת הטופס הגזעני: מדובר בטופס מציל חיים.
בסוף השבוע פרסם תושב העיר בפייסבוק טופס הרשמה לקייטנת מחוננים של עיריית חולון בו התבקשו ההורים לציין פרטים המתארים את המראה החיצוני של הילד, כולל צבע עיניים ושיער, גובה וגוון עור.
מספר הורים התרעמו על הדרישה לציין את גוון העור וטענו כי היא גזענית וכי בתקופה של מחאת יוצאי אתיופיה, לא ייתכן שרשות מקומית תבדוק את צבע עורם של הילדים שמבקשים להירשם לקייטנת מחוננים. בעירייה מיהרו להסביר כי הטופס מתבסס על הנחיות הקב"ט העירוני, אך כעת מבקשים בעירייה להבהיר כי מקור הדרישה של הקב"ט היא בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך.
בעירייה אומרים כי מדובר בטענה של בעלי שיקולים אינטרסים וביקשו להבהיר: "מטרתו היחידה של מילוי הטופס היא לצרכי ביטחון וחירום בלבד, כאשר נדרש חיפוש אחר ילד שנעדר מבית הספר או מהקייטנה או מכל מסגרת חינוכית אחרת. מהירות התגובה הנדרשת בסיטואציות כאלה הינה קריטית, לעיתים עד כדי הצלת חיים, וכל סימן מזהה של הנעדר מסייעת למחפשים אחריו. הורי חולון ממלאים את הטופס מזה למעלה מ-10 שנים בתחילת כל שנת לימודים בבתי הספר ובעת הרישום לכל הקייטנות בעיר והוא מבוסס על חוזרי מנכ"ל משרד החינוך ונהלי הביטחון בבתי הספר ובפעילות חוץ בית ספרית".
לדוגמא, מציגים בעירייה את טופס זיהוי נעדרים שבו נעזרת המשטרה ובו מתבקשים המדווחים על נעדר לציין את כל פרטיו החיצוניים "זה הליך מקובל שמקצר זמנים בשעת חירום, אני לא יודע מה קורה בערים אחרות, אבל לנסות להפוך את זה למניע גזעני זה מגוחך ומוגזם" אומר גורם במנהל החינוך "אנחנו חייבים בתקופה שבה כחברה אנחנו נדרשים להילחם בגזענות אמתית וחבל שמנצלים הליך שגרתי ומסיתים את הדיון מהגזענות האמתית שקיימת בחוץ".