הקבלן אבי מזרחי, מבעלי "קבוצת מזרחי ובניו", נפטר השבוע בגיל 63. אחיו יו"ר איגוד קבלני חולון, ספד לו בהלוויה ואמר כי "כילדים חלקנו סברסים, לימים בנינו יחד 15 אלף בתים והיום צריך 4 אנשים כדי למלא את הנעליים הענקיות שלו".
2 צפייה בגלריה
אבי מזרחי ז"ל | באדיבות המשפחה
אבי מזרחי ז"ל | באדיבות המשפחה
אבי מזרחי ז"ל | באדיבות המשפחה
קשה למצוא מקום בחולון שקבוצת מזרחי ובניו לא בנתה בו. האחים אבי ורוני מזרחי הם מוותיקי הקבלנים באזור, במשך שנים הקימו מתחמים בעיר חולון, האחרון שבהם מול קניון חולון ולאחר שנים של סכסוך, בשנים האחרונות חזרה החברה לבנות גם בעיר בת ים. אבי הוא דמות מוכרת ומוערכת בעולם הבנייה, הוא היה חבר באיגוד הקבלנים ובמשך למעלה מ 40 שנה בנה מאות פרויקטים בכל הארץ, כאשר המשפחה מיקדה את פעילותה בחולון ובת ים.
"ההפרש בנינו הוא שנה ועשרים יום אז גדלנו כמו תאומים", אומר אחיו הקטן רוני, המשמש כיום כיו"ר ארגון קבלני חולון. "כילדים חלקנו סברסים, קורקינט ועפיפונים, תמיד היינו יחד.
"כשגדלנו הקמנו את החברה כשותפים כך שכל חיי אבי היה לצידי. הוא היה איש של ביצוע ואתרים ואני של יזמות, שיווק ומימון, היינו שני הפכים שמשלימים אחד את השני באופן מושלם, הדבר היחיד שהיה לנו במשותף הוא ששנינו אנשי עבודה. הקמנו יחד 15 אלף בתים, כמו עיר שלמה, היינו מחזיקים במקביל פרויקטים בשווי 5 מיליארד שקל. אבי היה מדור המייסדים, מהאנשים שכבר לא קיימים היום, אדם שאתה עומד מולו ומתמלא רגשי כבוד בלי לדעת למה, כי הוא משדר את זה".
2 צפייה בגלריה
אבי ורוני מזרחי | צילום: באדיבות המשפחה
אבי ורוני מזרחי | צילום: באדיבות המשפחה
אבי ורוני מזרחי | צילום: באדיבות המשפחה
רוני מספר כי הוא מתקשה לדמיין חיים או עבודה ללא אחיו האהוב לצידו "אבי מעולם לא הפסיק לעבוד, גם כשחלה. רק בחמשת החודשים האחרונים כשאושפז הוא כבר לא יכל להתייצב בעבודה וזה קשה, הוא מאוד חסר לנו. שני הבנים שלי ושני הבנים שלו עובדים אתנו, היום ארבעתם יחד צריכים למלא את הנעליים הגדולות שהשאיר אחריו".
אבי נפטר בגיל 63 ממחלה קשה. הוא השאיר אחריו הורים, שני אחים, שני ילדים ושלושה נכדים, כאשר הנכד הרביעי עתיד להיוולד ממש בקרוב. משפחת מזרחי, שיזמות זורמת בעורקיה, כבר חושבת כיצד להנציח אותו. "כמובן שנכתוב לעילוי נשמתו ספר תורה וגם נקים בניין על שמו. אבי היה איש של נתינה ונמשיך את דרכו", מסכם רוני.