בסוף חודש מאי התרחשה שריפה ברחוב פנחס לבון בחולון שכמעט הסתיימה בטרגדיה. שלושה ילדים קטנים (6,12,14) קפצו מחלון ביתם לאחר שדלת ביתם החלה לבעור.
השלושה קפצו מחלון הבית, כאשר הילדה בת ה12 נושאת על גבה את אחיה הקטן, והשלושה ספגו חבלות קלות בלבד. אך כבר בשלב הראשון העלה חוקר השריפות חשד כי מדובר בהצתה מכוונת, ולאור העובדה כי העבריין בחר לשרוף דווקא את דלת הבית עלה חשד כי מדובר באיום והמשטרה פתחה בחקירה.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברחוב פנחס לבון | צילום: רגינה קאשי-רודנשטיין
זירת האירוע ברחוב פנחס לבון | צילום: רגינה קאשי-רודנשטיין
זירת האירוע ברחוב פנחס לבון | צילום: רגינה קאשי-רודנשטיין
כעת מתברר כי שלושת הילדים כמעט ונשרפו למוות עקב חוב כספי על סך 7,000 שקלים של אחיהם הבכור, זאת למרות שהנאשמים ילדעו שהילדים נמצאים בדירה לבדם.
על פי כתב האישום שהגישה היום פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט באמצעות עו"ד דיה בן אסא נגד תושב רמת גן, שוקי קוסטיקה (30) ותושב אזור בן משה צרוינסקי (20), קוסטיקה הלווה כסף לאח הבכור של הקטינים ולאחר שזה החזיר לו חלק מהחוב נותר חוב על סך 7,000 שקל.
בעקבות אי תשלום החוב, הגיע קוסטיקה ב-27.2.19 לדירה ברחוב פנחס לבון בחולון, צעק מול חלון הדירה את שמו של האח כשהוא מחזיק מתחת לבגדיו חפץ המדמה להיות אקדח. לאחר מכן לקח הנאשם מהאופנוע חפץ מתכתי דמוי פטיש, עלה לדירה והחל להלום בעוצמה בדלת הבית באמצעות הפטיש, תוך שהוא גורם לשברים בדלת.
למרות הפחד, האח עדיין לא שילם את חובו וב- 27.5.19 בשעות הערב הגיעו שני הנאשמים לבניין מצוידים בבנזין. הם נכנסו לבניין כשהם עוטים לראשם קסדות, החלו לבעוט ולהלום בחוזקה בדלת דירת המתלונן, תוך שהם קוראים בשמו של המתלונן.
האחות הקטנה בת ה-14 אמרה לנאשמים מבעד לדלת הסגורה, שאחיה אינו מתגורר במקום וכי היא ילדה ואין ברשותה מפתח לדירה. הם לא ריחמו על הילדה, שפכו בנזין על הדלת ואל פנים הדירה והציתו אש בדירה, למרות שידעו שבפנים יש שלושה ילדים קטנים.
2 צפייה בגלריה
מעצר. צילום ארכיון: יואב דודקביץ'
מעצר. צילום ארכיון: יואב דודקביץ'
מעצר. צילום ארכיון: יואב דודקביץ'
הנאשמים נמלטו מהמקום לאחר שקיפלו את לוחית הזיהוי של האופנוע עמו הגיעו. האש אחזה בדלת, חדרה אל הדירה, הציתה את נעלי הבית שנעלה לרגליה האחות בת ה-12 אשר עמדה באותה העת בקרבה לדלת, וגרמה לקטינה לכוויות ברגליה.
בעקבות האש שהוצתה בדירה, קפצו הילדים מחלון הדירה, כשהאחות בת ה-12 נושאת על גבה את אחיה ה-6, מגובה של כ-3 מטרים מן הקרקע. כתוצאה מן הקפיצה נפצע הקטין בן ה-6 בראשו ונגרם לו חתך מדמם.
"הנאשמים שילחו אש בדלת דירת מגורים כשבצמוד אליה, מן העבר השני, נמצאו שלושה ילדים קטנים חפים מפשע, ביודעם כי הילדים שוהים בדירה בגפם ללא אפשרות לצאת מהדירה ולמלט עצמם מהאש... מעשיהם של המשיבים, עשויים היו לגרום לתוצאות חמורות יותר, אלמלא כובתה האש על ידי השכנים. בבניין ישנן דירות רבות נוספות, בהן שהו שכנים בשעת ההצתה, ורק ערנות השכנים מנעה אסון כבד. מעשים אלה מוכיחים כאלף עדים את מסוכנותם הזועקת של המשיבים ומלמדים כי שחרורם יסכן את הציבור", טען התובע בהארכת המעצר.
מעצרם של הנאשמים הוארך ונגד השניים הוגש כתב אישום בגין קשירת קשר לפשע, סחיטה בכוח, הצתה, חבלה בכוונה מחמירה והיזק בזדון. לאחר סיום הפרשה ברחוב פנחס לבון בחולון נושמים לרווחה "ברגע ששמענו ששרפו דלת היה ברור שמדובר בסכסוך של עבריינים והפחד הגדול הוא להיקלע למאבק שלהם" סיפרה דיירת בבניין "אנחנו ממש שמחים לשמוע שהחשודים נמצאים מאחורי סורג ובריח, לצערנו אנשים תמימים נפגעים כל הזמן בגלל בעיות בעולם הפשע והילדים האלו היו עלולים למות מהשריפה".