חברת מטרופולין, בשיתוף משרד התחבורה, תמשיך בהרחבות שירות באזורים חולון, ראשל"צ, ת"א וגבעתיים, ותשיק במסגרתן שלושה קווי שירות חדשים. בין הקווים, ולראשונה, יושק קו שירות שנועד לתת מענה לתושבי גבעתיים המעוניינים לנסוע לתל אביב ולחולון.
בנוסף, ולאור בקשת נוסעים, מסלולו של קו 15, אשר הושק בחודש מרץ, ישונה מעט על מנת שיכלול מעתה גם נסיעה במרכז יפו.
להלן פירוט הקווים שיופעלו ע"י מטרופולין החל מה-17 במאי:
קו 35 - בין אזור התעשייה "כורזין" בגבעתיים לאזור התעשייה בחולון, דרך התחנה המרכזית בת"א.
הקו יופעל בימים א'-ה': מהשעה 6:00 ועד לשעה 21:00 בכל 30-20 דק'. בימי ו' תצא נסיעה בכל כ-40 דק' החל מהשעה 6:00 ועד לשעה 17:30.
קו 57 – בין מסוף "ראשונים" בראשון לציון לחולון, דרך מרכז ומערב העיר ראשל"צ (הקו דומה בנסיעתו לקו 77 שהופעל בחודש מרץ, אך נוסע דרך מרכז ומזרח העיר ראשל"צ).
הקו יופעל בימים א'-ה': מהשעה 6:00 ועד לשעה 22:00 בכל 35 דק'. בימי ו' תצא נסיעה בכל כ-50 דק' החל מהשעה 6:00 ועד לשעה 16:30. במוצ"ש תצא נסיעה בכל שעה.
קו 278 – בין אזור התעשייה בחולון למסוף "עתידים" בתל אביב, דרך מסוף "קריית שרת" ונתיבי איילון. הקו יופעל בימים א'-ה': מהשעה 6:00 ועד לשעה 21:30 בכל 50 דק'. בימי ו' תצא נסיעה בכל כ-50 דק' החל מהשעה 6:00 ועד לשעה 16:10. * קו זה יופעל באוטובוס בינעירוני.
שינוי מסלול בקו 15 הנוסע בין בית בארבור בת"א לחולון - החל מה-17 במאי יחול שינוי במסלול הקו והנסיעה תכלול מעבר במרכז העיר יפו ובתחנה המרכזית בת"א. זמני הנסיעות בקו ללא שינוי.
כל הקווים יופעלו באמצעות אוטובוסים חדישים. קווים 57,35,15 יופעלו באמצעות אוטובוסים עירוניים, מצוידים בעמדות טעינה אוטומטיות, הנחשבות למשוכללות ביותר בענף. עמדות הטעינה של מטרופולין נועדו לתת פתרון עבור אלה שלא הטעינו את כרטיס הרב-קו מראש, וזאת באמצעות רכישה באשראי או במזומן (מטבעות).
ייחודן של העמדות הוא ביכולתן להחזיר עודף לנוסעים, באמצעות מזומן (מטבעות) או לחלופין באמצעות קבלת זיכוי איתה ניתן לבצע רכישה או טעינת כרטיס בנסיעה הבאה. למעוניינים אף ניתנת האפשרות להמרת הזיכוי לכסף באחת מעמדות "על הקו" של מטרופולין.
העמדות הוצבו באוטובוסים לאור הרפורמה של משרד התחבורה שהושקה לפני כחודש, לפיה לא ניתן לשלם או לרכוש כרטיסי נסיעה אצל הנהגים, אלא מומלץ להצטייד בכרטיס רב קו טעון טרם העלייה לנסיעה.
השקת הפעילות החדשה היא שלב נוסף ביישומו של מכרז שרון-חולון מורחב, בו זכתה מטרופולין לפני למעלה משנה, והוא נחשב למכרז הגדול ביותר של משרד התחבורה.
לדברי ליבנת כהן-דן, סמנכ"לית שיווק וקשרי לקוחות: "אנו שמחים להמשיך ולהרחיב את היקפי השירות באזור הפעילות החדש אליו נכסנו השנה, ולהביא לתושבים בשורה ופתרונות תחבורתיים נוספים. אנו רואים חשיבות עליונה במתן שירות איכותי ויעיל לנוסעים, המשלב אוטובוסים בעלי טכנולוגיות חדשניות לצד חוויית נסיעה נעימה. אנו עומדים לרשות הנוסעים במוקדי השירות 24/7 ונשמח לסייע בכל פנייה. נסיעה בטוחה!"
מידע מפורט במוקד המידע של חברת מטרופולין 5900*, במוקד משה"ת 8787* ובאתר החברה: www.metropoline.com