1 צפייה בגלריה
שולחן מימונה. צילום: דודו אזולאי
שולחן מימונה. צילום: דודו אזולאי
שולחן מימונה. צילום: דודו אזולאי
מי שגדל במשפחה מרוקאית מסורתית יודע שבמימונה יש יותר ממופלטות מתוקות, ריבות והרבה עוגיות שקדים. החג שמסמן את סוף פסח ומסמל התחדשות ומזל טוב, היה ידוע בעבר כחגיגה של הכנסת אורחים שמחה ולבבית.
מי שמתגעגע לימים ההם של דלתות פתוחות ושכנים שעוברים מבית לבית, הוא חניאל אלמקייס (41), תושב ירוחם, שיזם לפני כשנתיים את פרויקט 'דווארה' (סיבוב במרוקאית) שמחבר בין אלה שמארחים ואלה שרוצים להתארח.
"אצלי במשפחה", מספר אלמקייס, "כולם היו פותחים את הבתים ויוצאים להסתובב, לא היה הבדל בין אורחים למארחים. בגלל זה קראתי לפרויקט 'דווארה', כי כולם היו יוצאים לסיבוב. אני זוכר שבתור ילדים היינו נכנסים לבתים הפתוחים בירוחם ואוספים ממתקים".
"המימונה הפכה לאירוע קצת רשמי מידי", הסביר אלמקייס מה הביא אותו ליזום את הפרויקט, "כולם מחפשים חברים מרוקאים שיזמינו אותם ורציתי להחזיר את זה למקור, למקום הטבעי של מפגש בין אנשים. עד היום הייתה היענות יפה מכל הארץ. אנשים נהנו מאוד, עפו על זה. אנשים שאירחו ידעו שיש להם אורחים, אבל לא ידעו מי הם וזאת הייתה הפתעה. בשנים קודמות רשמנו כ-40 מימונות והשנה אנחנו רוצים להגיע ל-100".
חשוב להבהיר למי שמהסס לארח שישנה אפשרות להגביל את מספר המוזמנים, כדי שלא תגיע כמות אנשים גדולה מידי, מסביר אלמקייס: "מי שרוצה להתארח צריך להירשם באתר ולפרט את כמות האנשים שיגיעו איתו. רק אז הוא יוכל לקבל את הכתובת של המארחים, כך שהכתובת של המארחים לא חשופה לכולם - אלא רק למוזמנים".
מעוניינים לארח או להתארח? (אל דאגה, כאמור - ניתן להגביל את מספר המוזמנים) באתר 'דווארה' תוכלו להירשם ולמצוא פרטים נוספים. תרבחו ותסעדו!