ההסתדרות הודיעה בתגובה להשבתת הרכבות הבוקר כי בחצי השעה הקרובה תחל הנהלת הרכבת להשיב לסדרה את כל תנועת הרכבות ברחבי הארץ.
1 צפייה בגלריה
צילום: אתר רכבת ישראל
צילום: אתר רכבת ישראל
צילום: אתר רכבת ישראל
בהודעה מטעם ההסתדרות נאמר כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הורה לוועד העובדים לאתר באופן מיידי עובדים שיגיעו למלא את מקומם של החולים.
ההסתדרות קראה גם להנהלת הרכבת לבטל את שביתת המגן ולפעול יחד לבניית מערכת של יחסי עבודה תקינים. יו"ר ארגון עובדי התחבורה אבי אדרי נמצא בקשר רציף עם ועד העובדים והנהלת הרכבת.
מוקדם יותר היום הודיעה ההנהלה כי שמונה מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי הצהירו שהם חולים, בצעד ארגוני שכונה על ידי הנהלת הרכבת "פראי ובלתי חוקי. מדובר בנסיקה של מאות אחוזים במספר הודעות המחלה ביחס לימים כתיקונם".
מדובר על קרוב למחצית ממצבת מנהלי התנועה שעומדת על 21. ארבעה פקדים סיימו משמרת שהחלה אמש בשעה 22:00 והוארכה בשעתיים נוספות ואינם יכולים להמשיך בעבודה על פי נוהל הבטיחות. שאר תשעת הפקדים מסרבים בשלב זה לענות לטלפונים המבקשים להקפיצם למשמרת.
בשל כך, ומסיבות בטיחותיות אשר אינן מאפשרות הפעלת תנועת הרכבות עם פחות מארבעה פקדים במשמרת, נאלצה הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ בהתאם לנהלי הבטיחות בשעה 8:00 עד להודעה חדשה.
בהנהלת הרכבת הסבירו כי מדובר בפגיעה קשה של ועד העובדים בציבור הנוסעים בימי שישי, לצד החיילים הרבים אשר עושים שימוש ברכבות.
מוועד העובדים של רכבת ישראל נמסר: "הוועד, בראשות גילה אדרעי, לא נתן שום הנחיה או הוראה לאף מנהל תנועה להשבית פעילות. אין שביתה ואין עיצומים בעבודת הפקדים. הנהלת הרכבת החליטה לפגוע ברכבת ובנוסעים כדי לייצר משבר מבוים ופיקטיבי.
"במקום להפיץ דברי שקר בתקשורת על ההנהלה לדבר עם עובדיה. מדובר במהומה רבה על לא מהומה, ובהנהלה שלא בוחלת בדבר כדי לפגוע בעובדיה ולעשות כל מאמץ, לרבות הפצת נתוני שקר והכפשות שווא, כדי לנסות להשניא את עובדיה על הציבור".