האם בבת ים יש מכת הונאת כרטיסי אשראי? לפני מספר ימים קיבלו תושבי העיר מורן וכפיר בן ברוך הודעת אס־אם־אס על משיכה בגובה של 4,000 שקל שנעשתה מהכרטיס שלהם בשעות הלילה בכספומט.
1 צפייה בגלריה
אחד הכספומטים שבהם ככל הנראה הועתקו הפרטים | צילום: קובי קואנקס
אחד הכספומטים שבהם ככל הנראה הועתקו הפרטים | צילום: קובי קואנקס
אחד הכספומטים שבהם ככל הנראה הועתקו הפרטים | צילום: קובי קואנקס
לדברי השניים, באותה העת הם ששהו בביתם ועל כן חשבו שמדובר בטעות. "כמה שעות לאחר מכן שוב קיבלנו הודעה על משיכה נוספת בגובה 4,000 שקל", הם מספרים. "פנינו למחלקת הונאה וביטחון של חברת האשראי ונאמר לנו שככל הנראה כאשר בעלי משך כסף עם שני הכרטיסים שלנו בכספומט של בנק דיסקונט ברחוב בלפור, נעשה העתקה של פרטי כרטיסי האשראי שלנו ובאמצעותם משכו לנו כסף מהחשבון".
מורן הנמצאת בחודש תשיעי להריונה ומחכה ללידה המתקרבת, נאלצה לסור לבנק שלה ולמלא תצהירים יחד עם בעלה. לדבריה בבנק נאמר לה שהמקרה הזה מוכר. "אמרו לי בבנק שהקדמנו אותם מכיוון שהם רצו ליצור איתנו קשר בנושא ויתרה מכך הכספומט הזה מוכר בעיר עקב הונאות שנעשו בו.
אני עומדת ללדת ו־8,000 שקל שנעלמו מחשבוננו אינם דבר של מה בכך עבורנו ועכשיו עלינו להמתין מספר ימים עד שנקבל את כספנו בחזרה, שלא לדבר על האי־נוחות בהוצאת כרטיסי אשראי חדשים ובינתיים אין ביכולתנו למשוך מזומן".
להפתעתה של מורן כאשר היא פרסמה את דבר ההונאה היא נתקלה במקרים דומים שקרו בעיר, כמו של מוריה אלבז ובעלה. לדבריהם הם משכו כסף מכספומט של בנק לאומי במצבה ובבוקר קיבלו מסרונים על משיכות מוזרות מחשבונם בשעות הלילה.
"מיד יצרנו קשר עם הבנק והגענו לחתום על תצהיר. קיבלנו את כספנו בחזרה וביטלנו את כרטיסי האשראי. עכשיו אנחנו מוגבלים ולא יכולים למשוך כסף עד שנקבל את הכרטיסים החדשים. מפחיד למשוך כסף מהכספומט".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל נאבקת כל העת, הן במישור הגלוי והן במישור הסמוי, בעבירות הונאה במטרה להגן על הציבור ועל רכושו מפני עבירות אלה. רק בשבוע שעבר חשפה המשטרה שני בני זוג אשר ניסו למשוך כספים מכספומטים באמצעות כרטיסי אשראי מזויפים. בכל תלונה פועלת המשטרה בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להגיע לחקר האמת".