מקרה אלימות קשה באחד מבית הספר העל יסודיים בחולון. על פי החשד, התרחשו מספר מקרים שונים בהם נהגו תלמידים באופן בוטה כלפי הספרנית, לאחר שעל פי המסורת, וכפי שהיא מתבקשת, העירה להם לשמור על השקט.
בתחילת השבוע גילתה הספרנית כי שמשת רכבה נופצה והחשש הוא כי תלמידים שלא אהבו את אופן התנהלותה גרמו את הנזק לרכב. "לצערי אלימות נגד צוותי חינוך זה לא דבר חדש אבל בבית הספר הזה זה בהחלט דבר חריג", אומר גורם המקורב לנושא.
"הספרנית התבקשה להגיש תלונה במשטרה וכרגע הנושא נמצא בבדיקה. כמובן שבמידה והערכה נכונה ותלמידים אכן גרמו את הנזק, הם יוענשו באופן חמור, אבל כדאי לציין שבית הספר הינו בית ספר מצוין ושזה ממש מפתיע לשמוע שדבר כזה קורה שם".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בעקבות גילוי אלימות כלפי הספרנית, החליטה הנהלת ביה"ס לסגור את הספרייה ובמקביל הכינה תכנית חינוכית מקיפה אל מול התלמידים.
"בין היתר, התלמידים יכונסו עפ"י הכיתות בשכבת י' לשיחה משמעתית וחינוכית ולאחר מכן הצוות החינוכי טיפולי יקיים עימם פעילות ושיח עקב האירוע החריג.
"המפגש יחל בסקירה קצרה של אירוע האלימות והמסר הברור שעבר לתלמידים הוא, שבי"ס מגנה כל אירוע אלימות באשר הוא בכל תוקף. באשר לאירוע הנוכחי - תלמיד שיימצא מעורב ואשם באירוע הבריונות בספריה או לחלופין האיום כלפי הספרנית ואו באירוע האלימות עצמו ייענש בחומרה.
"יצוין, כי ביה"ס יודע מי היה מעורב באיומים על הספרנית והעניין מטופל משמעתית. התלמידים יודעו כי פרטי האירוע הועברו גם למשטרה וכי המקרה שארע הוא בגדר עבירה פלילית חמורה".