מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
במיינט נתניה דיווחו השבוע על ריסוס גרפיטי שבוצע בקיר בכניסה לבית כנסת ברחוב מקדונלד בעיר. מבדיקה ראשונית של שוטרים שהגיעו למקום התברר כי בסמוך נמצאה שקית עם חזיה וכי נשרפו ספרי תורה. טרם ידוע מי עומד מאחורי המעשים ונסיבות האירוע נבדקות. זו אינה הפעם הראשונה שדווח על מקרי וונדליזים ואלימות נגד בתי כנסת בעיר.
4 צפייה בגלריה
הגרפיטי וספר התורה השרוף ליד בית הכנסת בנתניה | צילום: דוברות המשטרה
הגרפיטי וספר התורה השרוף ליד בית הכנסת בנתניה | צילום: דוברות המשטרה
הגרפיטי וספר התורה השרוף ליד בית הכנסת בנתניה | צילום: דוברות המשטרה
גולש בן 42 שמצא את עצמו נאבק על חייו בתחילת השבוע דרומית למרינה הרצליה. רז בכר, עובד במועדון השיט uboat במרינה, סיפר למיינט הרצליה: "שמתי לב לגולש מסוים עם גלשן מסוג 'לונג בורד'. הוא נראה עייף, הים היה גבוה והוא נלחם בגלים. הוא ניסה לתפוס גל, אבל לא הצליח. ברגע שניסה לחזור למעלה, התנפצו עליו גלים גבוהים. בשלב מסוים הגיע גל ששלח אותו לתוך שובר הגלים. אוטומטית רצתי על הסלעים ואיתי עוד שני בחורים חרדים. אחד הבחורים נכנס לתוך הגלים הגבוהים תוך שהוא מסכן את עצמו וחיבק את הגולש. אני והבחור החרדי הנוסף משכנו את הגולש למעלה והבאנו אותו למקום מבטחים". באותו זמן נכח במקום ניסים אטון, צלם גלישה הרצלייני, שהצליח לתעד את הרגעים הדרמטיים.
4 צפייה בגלריה
צילום: ניסים אטון
צילום: ניסים אטון
צילום: ניסים אטון
"התמונות שלי רק מספרות את הסיפור, שזה בעצם סיפור מרגש על החברה הישראלית. אני מאוד שמח שהתמונות האלה אולי עשו קצת חיבורים בעם הזה שסובל לצערנו מפלגנות", אמר אטון למיינט הרצליה.
במיינט פתח תקוה העלו סרטון וידאו בו נראית אישה גונבת 20,000 שקלים מכיסו של מוכר בחנות פיצוחים בעיר. המשטרה הגישה כתב אישום נגד כייסת סדרתית ונהג מונית, שגנבו מעוברי אורח בפתח תקוה והמרכז עשרות אלפי שקלים. מחקירה אינטנסיבית ומורכבת של משטרת ישראל, התברר כי במשך כ-7 חודשים, פעלו אישה וגבר באזור המרכז וגנבו מאזרחים תמימים כסף רב תוך שהנאשמת בחרה בקפידה את קורבנותיה לגניבה ובתכנון מראש ותוך שימוש בשיטה ייחודית לצורך ביצוע הגניבות. לרוב, הנאשמת הציגה בפני האזרחים שטר כסף או מטבעות וביקשה תרומה לצדקה כאשר בחלק מהמקרים ביקשה מהאזרחים שיניחו את ידם על ראשו של הנאשם יברכו אותו בשל היותו "חולה", אז ניצלה את תמימותם וגנבה מהם כסף רב.
במיינט ראשון לציון דווח על בני זוג שהכו את בנם והפריעו לשוטר שהוזעק לדירתם. המקרה ארע בשעות הערב לפני כחודשיים, כאשר תושב ראשון לציון ישב במרפסת ביתו ולפתע הבחין כי בבניין מולו, זוג בשנות ה־40 לחייו מכה באמצעות מקל ילד קטן. השכן העירני מיהר להתקשר למשטרה ולהזעיק שוטרים שיבדקו את המקרה. בתוך זמן קצר הגיעו שוטרים לבית. כבר כשהתקרבו אל הדירה הם שמעו צעקות בין גבר לאישה וגם צעדי ריצה שבסופן קול חבטה. אחד השוטרים דפק בדלת ופתחה אותה אישה שעמדה מול השוטר כשהיא מתנשפת, פניה אדומים והיא נראית כעוסה. השוטר הבחין גם בגבר כשהוא מתנשף, ללא חולצה ורק תחתונים לגופו ובמצחו פצע זב דם. השניים ניסו להבין מדוע השוטר הופיע בביתם ודרשו ממנו הסברים להגעתו אך השוטר ביקש לקבל תשובות על המצב שבו מצא אותם. בשלב מסוים יצא בנם בן העשר של השניים מחדרו וסיפר לשוטרים כי אביו נוהג להפעיל כלפיו אלימות. השוטרים ביקשו מהאב להתלוות אליהם לתחנת המשטרה לצורך חקירה. האב התנגד לכך ואף זכה לסיוע מצד אשתו, שגם היא ניסתה להפריע לשוטרים במילוי תפקידם ואף דחפה את אחד השוטרים ודרשה ממנו לצאת מהבית. בסופו של עניין נאזק הגבר ונלקח לתחנת המשטרה, שם החל לקלל את השוטר שהיה בחדר החקירות, והקניט אותו על רקע מוצאו האתיופי. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד זוג ההורים בגין תקיפה, שימוש בכוח והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
בסוף השבוע האחרון, גילתה תמי, תושבת גני עם, כי עשרה מחתולי הבית האהובים שלה נעלמו. בירור שביצעה ברחובות הסמוכים העלה חשד כי אחד השכנים שלה, הוא שהעלים את החתולים. "אלו חתולים שישנים איתי במיטה, הם החתולים שלי לכל דבר, והוא השקיע את כל השבוע האחרון במאמץ ללכוד אותם", סיפרה תמי למיינט הוד השרון. אחר בירור נוסף במושב, הגיעה תמי לתושבת נוספת שאף היא שכנה של אותו גבר. מבירור מול השכנה עלה כי גם חתולת הבית שלה נעלמה לפני כשבועיים. השכן מצידו טען מול השכנה ומול תמי, כי פיזר את החתולים בנקודות שונות בהוד השרון, ביניהם ברחוב הידידות והאהבה, איזור גיל עמל ובנווה הדר. אלא שלאחר שביקרה בנקודות המדוברות, לא מצאה תמי אף חתול. "הלכנו לכל הנקודות בהן הוא טען כי פיזר אותם ולא מצאנו אף חתול. אנחנו לא יודעים אם הוא מסתיר משהו או משקר. אנחנו מפחדים שהוא הרג אותם, ובכלל לא פיזר אותם". ממשטרת ישראל נמסר כי הוגשה תלונה ונסיבות האירוע נבדקות.
4 צפייה בגלריה
בין החתולים שנעלמו | צילומים: פרטי
בין החתולים שנעלמו | צילומים: פרטי
בין החתולים שנעלמו | צילומים: פרטי
במשך עשרות שנים עומד עץ אלון עתיק במתחם "אורות האומנים" במושבה פרדס חנה, והוא חלק מהנוף. באחרונה, הבחינו אנשי המתחם, כי העץ הולך ומידרדר וזקוק לתמיכה. במבצע מהיר הצילו השבוע את אחד הענפים שהיה בסכנת קריסה. עץ האלון, שעל פי ההערכה הוא בן כ-150 שנה, נחשב לסמל במושבה. השחקן והקומיקאי שי אביבי, בעלי מועדון "היוניקורן" שבמתחם נרתם אף הוא להצלת העץ. "העץ הזה קיים עוד לפני שהגענו לכאן", אמר אביבי למיינט חדרה, "הוא נראה מבוגר מאוד, חלש וחולה. אילו היה מדבר, הוא היה אומר לנו 'תטפלו בי'. הדבר הראשון שהיה עלינו לעשות הוא לטפל באחד הענפים הענקיים, שנראה שעומד לקרוס בגלל כובד המשקל שלו והחולשה שלו ושל העץ", מסביר אביבי.
4 צפייה בגלריה
אביבי ליד העץ | צילום: עופרי שדה
אביבי ליד העץ | צילום: עופרי שדה
אביבי ליד העץ | צילום: עופרי שדה
השבוע, לכבוד ט"ו בשבט, התארגנו אנשי המתחם ואביבי להצלת העץ. "ביצענו חפירה מתחת לענף, הנחנו עמוד מעץ וביצענו פעולת תמיכה בענף. לאחר מכן, עשינו יציקת בטון בתוך החפירה ועטפנו את עמוד העץ בבד. זו היתה הפעולה הראשונה שלנו להצלת העץ החשוב, ובכוונתו להמשיך ולטפל בו בתקווה שיבריא ויהיה חזק יותר". לדברי אביבי, המחשבה היא להפוך את המקום שבו נמצא העץ למקום חגיגי וקדוש, כדי שאנשים יתאספו ויישבו תחתיו. "עצים נותנים לנו חיים, חמצן, פירות, צל ועוד, אז אנחנו צריכים לתת משהו בחזרה. צריך לכבד את העץ ולטפל בו. לתת לו את כל מה שהוא זקוק, כדי שנוכל לחגוג תחתיו בקביעות ושירגיש בריא ושמח. אנחנו רוצים לשבת תחתיו גם כי הוא עץ, וגם כי הוא זקן, ואני חושב שצריך לכבד את הגיל שלו".