סגל המרצים במכון הטכנולוגי HIT בחולון נמצא בסכסוך עבודה ארוך ומסורבל מול הנהלת המכון, עקב אי־הסכמות על תנאי שכר וקביעות. הסגל מתחלק לשניים, סגל בכיר וסגל זוטר, ושניהם מנהלים מאבק במסגרת מחאה ארצית. אך כעת, גם לאחר שהושגו הבנות בין הצדדים, נותרה מחלוקת אחת, שהנפגעים העיקריים ממנה הם הסטודנטים.
1 צפייה בגלריה
 מכללת 'היט'. מאבק עם השלכות | צילום: קובי קואנקס
 מכללת 'היט'. מאבק עם השלכות | צילום: קובי קואנקס
מכללת 'היט'. מאבק עם השלכות | צילום: קובי קואנקס
לאחר שביתה שנמשכה לאורך חמישה שבועות, במהלכן התקיימו הפגנות ומשא ומתן מייגע בין הצדדים, נראה כי סכסוך העבודה של הסגל הבכיר הגיע לסופו. כל זאת לאחר שהושגו הבנות בסיס להסכם קיבוצי. אך רגע לפני שהסטודנטים החלו לנשום לרווחה, התברר כי למאבק הארוך יש בעיה נוספת שטרם נמצא לה פתרון - השלמת שעות הלימוד שהחסירו הסטודנטים במהלך השביתות.
על פי גורמים במכון, מקובל כי עובדים ששבתו משלימים את עבודתם בשכר מלא, אך במכון ובמשרד האוצר מתעקשים על השלמת שעות בפחות מ־50 אחוז שכר. מרצים מסוימים אף טוענים כי על שולחן המשא ומתן נמסר להם כי ייאלצו לקבל רק 25 אחוז משכרם עבור שעות ההשלמה.
"כרגע למרות שהמאבק הסתיים סלע המחלוקת הוא דווקא השכר עבור השלמת השעות, מהלך שממילא נגרם בגלל השביתה. מנסים להפוך אותנו למקרה של למען יראו ויראו", אומר הגורם.
מצב הסגל הזוטר קשה יותר. בזמן שבמכון הטכנולוגי בחולון כמעט וחתמו עימם על הסכם קיבוצי וסיימו את המאבק, לפתע החל להתעורר מאבק ארצי ובמשרד האוצר מיהרו לדרוש מהנהלת המכון להקפיא את ההליכים במאבק הפנימי בשטחה.
כתוצאה מכך, הסגל הזוטר אפילו לא קרוב לטיוטה של הסכם קיבוצי, על אף שהם החלו את מאבקם ראשונים. בינתיים הסטודנטים במכון הטכנולוגי חולון אמנם חזרו לספסל הלימודים, אך איום השביתה שעדיין מרחף מעל ראשם מטריד אותם.
"יש אנשים שהשביתה הזאת יכולה להרוס להם את כל התואר, הם יסיימו את הסמסטר האחרון באיחור וכתוצאה מכך יצאו לשוק העבודה שנה אחרי כל שאר הסטודנטים שלמדו איתם, זה לא נתפס", טוען סטודנטית בשנה שלישית לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי. "אני וחברים שלי לומדים בכל המרץ אבל אם שוב יחליטו להקפיא את הלימודים ליותר מחודש זה יכול להרוס לאנשים את כל הלימודים. עם כל האמפתיה, התואר הזה הוא הקריירה שלנו".
מהמכון הטכנולוגי נמסר בתגובה: "הממונה על השכר באוצר אישר החזר של חמישים אחוז בלבד עבור השביתה והארכת הסמסטר. המכון הוא המוסד היחיד מבין המכללות שהאריך את הסמסטר בשלושה שבועת מתוך דאגה לסטודנטים, על מנת שישלימו את החסר".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "השביתה פגעה קשות בהתנהלות המכללה ובעיקר בסטודנטים. מדובר בניסיון לנהל מו"מ על דפי העיתון, על גבם של הסטודנטים. משרד האוצר ימשיך לנהל הידברות במטרה לצמצם ככל הניתן את הפגיעה שנגרמה כתוצאה מהשביתה".