1 צפייה בגלריה
חוף בת ים | צילום: קובי קואנקס
חוף בת ים | צילום: קובי קואנקס
חוף בת ים | צילום: קובי קואנקס
בכירים בעיריית בת ים הופתעו לשמוע בשבוע שעבר כי האי המלאכותי שתקים המדינה יוקם כפי הנראה מול חופי העיר בת ים.
את הדברים שמעו קברניטי העיר, בראשם ראש העירייה צביקה ברוט, במהלך פגישה שקיימו במסגרת ביקורו של שר התחבורה ישראל כץ בבת ים.
"זו בהחלט בשורה מעניינת שעשויה להפוך לבשורת ענק במידה והיא אכן תתממש", אמר בכיר בהנהלת העיר, "בעיקר משום שמדובר בכך שעל האי יוקמו בנייני מגורים. אנשים אולי מזלזלים מעט בזה, אבל זו תוכנית מוחשית ואמיתית ואנחנו בהחלט אופציה ראשונה ומועדפת וייתכן שתוך שנים יהיה פה שינוי משמעותי, מהמון בחינות.
"אם זה יתבצע תוכל העירייה להכניס לקופתה מאות מיליוני שקלים בעתיד, מה שיאפשר שיפור תשתיות וכיס עמוק יותר לעירייה לביצוע פעולות שונות וכמובן שיעלה את ערך הנכסים באיזור כולו".
רעיון הקמת האי מלאכותי מול אחד מחופי ישראל נידון מזה שנים בין משרדי הממשלה כשהמטרה היא להקים על האי שדה תעופה, מרכז תיירות וכמובן שגם שכונות מגורים, שכולם יחוברו לעיר בגשר.
ברוט, ששמע את הדברים מהשר כ"ץ, הודה לו על הבשורות הטובות וציין בפניו כי פעולה כזו תתרום מאוד לפיתוחה של העיר. "בשורת האי המלאכותי תאפשר לעיר להפסיק לבנות את עצמה על עוד דירות ולהתחיל לנצל את הנדל"ן היחידי האמיתי שיש לעיר הזאת וזה הים", אומר ברוט. "צעד כזה בהחלט יתן בשורה אמיתית שאנחנו משוועים לה מזה שנים, על ידי הבנייה באי הסמוך לעיר".
בכירים בעירייה המקווים כי הנושא יצבור תאוצה, מאמינים כי מדובר בצעד שיוכל לעזור לאנשי העיר במאבקם נגד האיחוד עם העיר תל אביב, משום שיסייע בשיפור עצמאותה הכלכלית של בת ים. מנגד, כתמיד, עומדים אותם גורמים הטוענים כי האיחוד כבר מזמן הוא עובדה מוגמרת.