שני אריות ושתי טיגריסיות, שחיים בתנאים לא הולמים בגן החיות חי-כף בראשון לציון, יועברו לסיים את חייהם בכבוד בחי פארק בקרית מוצקין. הטורפים יועברו לאחר שיתקבל היתר להעברתם. "בחיים לא ריחמתי על חיה כמו שריחמתי על האריות האלה", אמר מנהל החי פארק, אורן גולדברג.
1 צפייה בגלריה
צילום: אבי מועלם
צילום: אבי מועלם
צילום: אבי מועלם
מזה זמן רב זוכה גן החיות חי-כיף לביקורת על תנאי מחיה הגובלים לכאורה בהזנחה. לאחרונה, ביוזמת עיריית ראשון לציון והנהלת גן החיות, הוחלט לחפש לאריות ולטיגריסיות בית חדש, בו יוכלו לחיות בכבוד את שארית חייהם, שלא צפויים להיות ארוכים (בשל גילם המתקדם). הוחלט שכולם יועברו לחי פארק בקרית מוצקין, שיעניק להם תנאי מחיה טובים יותר.
מדובר בזוג אריות מסוג ברברי, זן שהוכחד בטבע, אח ואחות בשם שמשון ודלילה, בני 16, המוחזקים בכלוב קטן שאינו מותאם לצרכיהם. כך גם שתי טיגריסיות סיביריות, מין בסכנת הכחדה, בנות 17 ו-13.
מנהל החי פארק, אורן גולדברג: "רשות הטבע והגנים ו'תנו לחיות לחיות' דורשים כבר הרבה זמן לסגור את החי-כיף. הם לא יקבלו יותר חיות, ומה שיש להם יישאר עד שימות. זה צער בעלי חיים. בחיים לא ריחמתי על חיה כמו שריחמתי על האריות האלה. הם חיים בשטח קטן בכלוב. לאריה אמורה להיות אפשרות לרוץ ולקפוץ. שם יש תצוגות מאוד, שלא עומדות בתקנים של איחוד גני החיות, האירופאי והישראלי".
בחי פארק, מסביר גולדברג, הותאם שטח גדול לצרכי הטורפים הגדולים. "הנהלת הפארק החדשה הבינה שאי אפשר להמשיך ככה ושאלה מי מוכן לקחת אותם. זה לא פשוט לקחת אריות מבוגרים.
"יכול להיות שיחיו עוד שנה או עוד ארבע. ניתן להם לחיות עד סוף חייהם בתנאים יותר טובים, בשטח ומרווח של שני דונם, שמותאם עבורם. אמנם גילם קשיש למדי, אך הם יהוו בסיס לקליטה עתידית של טיגריסים לרבייה, המתוכננים להצטרף לחי פארק בשנת 2021".
מעיריית ראשון לציון נמסר: "עתידו של החי כיף נבחן בימים אלו על ידי ראש העירייה, מחזיק התיק במועצה והגורמים המקצועיים. הוצאת הטורפים הגדולים מהחי כיף היא יוזמה של העירייה והחי כיף, שהבשיל לכדי מעשה כשנמצא לטורפים בית הולם וראוי בגן החיות של קרית מוצקין.
"המהלך טרם הושלם, וייצא לפועל רק כשהתצוגות בקרית מוצקין יהיו ערוכות לקלוט את הטורפים, ולאחר אישור מרשות הטבע והגנים וקבלת היתר מטעמם. בעלי החיים המתגוררים בחי כיף, זוכים לטיפול מקצועי ואכפתי מצוות המטפלים בגן. יעידו על כך נציגי השירות הווטרינרי של משרד החקלאות, אשר ביקרו בגן (במפתיע) לפני כשבועיים ודיווחו בסיום על טיפול הולם בבעלי החיים בגן".