2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
נישואיה של תושבת האזור, דתייה לשעבר בשנות השלושים לחייה, הגיעו לקיצם כיוון שבעלה ראה בה "כופרת" ו"טמאה". בימים אלה מנסחת פרקליטתה של האישה, עו"ד זהר רון, את הסכם הגירושין. וכרגיל במקרים מעין אלה, מי שנקרע בין ההורים ותפיסת עולמם השונה הם הילדים.
"האישה סיפרה לי כי היא הכירה את בעלה כשהם היו בשנות ה־20 המוקדמות, ובשלב בו שניהם היו דתיים", מסבירה עו"ד רון. "הם התאהבו, התחתנו והביאו לעולם ילדים. אלא שבעקבות אירוע טרגי במשפחתה ולמורת רוחו של הבעל, היא החלה לאבד את אמונתה באל ובדת ופתחה בתהליך של יציאה בשאלה. היא טענה בפניי כי היא חשה שמאלצים אותה לחיות באופן שהוא בניגוד לרצונה".
כיצד הילדים קיבלו את היציאה בשאלה של אימם?
"היא הסבירה להם שמאבא הם ילמדו על הדת ומאמא הם ילמדו על חיים יותר משוחררים וחופשיים, כשבסופו של דבר הבחירה היא בידיהם. אלא שהבעל המשיך לטעון כי היא מוציאה את הילדים לתרבות רעה ומובילה את כל המשפחה במסלול ישיר לגיהינום".
איך הגיבה האישה?
"היא הסבירה לו שאין גיהינום ואפילו ניסתה להוכיח לו בכך ששתתה מים ביום כיפור ו'השמיים לא נפלו עליה'. היא גם אמרה לו שהם סתם משלמים ביוקר על אוכל בשל הכשרות המיוחדת שהם רוכשים לביתם, וניסתה לשכנע אותו כי הטעם זהה לחלוטין.
"אבל הזעזוע הגדול במערכת היחסים של השניים הגיע כשהאישה הפסיקה לטבול במקווה. בשלב זה הוא אמר לה כי הוא מעוניין להתגרש מאחר והיא חוטאת וטמאה והוא לא יכול להסתכל עליה יותר".
2 צפייה בגלריה
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון
עו"ד רון מציינת כי האישה נאחזה בתקווה כי באפשרותה להצליח לגשר על פערי האמונה, אולם גילתה בהמשך כי הדבר בלתי אפשרי. "היא חשבה שאולי כל אחד יחיה באמונתו והדברים יסתדרו", היא אומרת. "אלא שאז הבעל החל לשלוח אליה רבנים 'לדבר אל ליבה'. הם הסבירו לה שאם היא לא תתעשת ותחזור לעצמה, לא יהיה מנוס מגירושין כדי שלא 'תקלקל' לכולם את החיים בעולם הבא".
כיוון שהבעל "הוציא את הכביסה המלוכלכת" החוצה ושיתף אנשים רבים בחייהם האישיים, הבינה האישה כי היא לא מעוניינת להמשיך בחיי הנישואין והסכימה לבקשתו לגירושין. "מדובר ביחסים שעלו על שרטון עקב פערים עמוקים באורח החיים של הצדדים", מסכמת עו"ד רון. "כשאין רצון מאף צד להתגמש לטובת האחר, הגירושין בלתי נמנעים. אני מברכת אותם על החלטתם לסיים את הנישואין בדרכי נועם ובהסכמה".