2 צפייה בגלריה
צילום: קובי קואנקס
צילום: קובי קואנקס
צילום: קובי קואנקס
על פי השרות המטאורולוגי במהלך הלילה הקרוב יתחדשו רוחות דרום מערביות חזקות ברוב אזורי הצפון והמרכז ויתכן אובך. מחר במהלך הבוקר יחלו גשמים מלווים בסופות רעמים ובאזורים מסוימים גם ברד. בצהרים הם יתפשטו בהדרגה עד צפון הנגב, קיים חשש להצפות בצפון ובמרכז.
לאור הדיווחים נערכים גורמי החירום והרשות המקומית בחולון להתמודד עם מזג האוויר "בימים אלו הצוותים בכוננות מעל קו אדום, זה אומר כוננות חירום ותגבור בכל התחנות", אומר מפקד תחנת כיבוי חולון, בת ים ואזור, טפסר משנה ג'קי בנימני.
"גם היחידה לחילוצים מיוחדים עברה בתדרוך והיא בהיערכות לימים הקרובים. אנחנו פועלים בסנכרון מלא עם עיריית חולון ועיריית בת ים במקרה ויתרחשו הצפות ושיטפונות בשטחי ציבור ובבתים פרטיים. המחוז כולו נערך עם שיחות עם בעלי תפקידים על מנת לתת מענה מהיר ויעיל בעת הצורך מענה".
לאור המקרה הטראגי בבת ים שאירע הבוקר, בו נהרג אדם בשריפה שעל פי החשד נגרמה ממכשיר חימום מציין טפסר משנה בנימי, "אנחנו קוראים לציבור להיזהר, לא להשתמש בתנורי ספיראלה ומפזרי חום, יש להפעיל אמצעי חימום בטוחים בלבד ולנקות מרזבים וגגות שעלולים לגרום להצפות".
2 צפייה בגלריה
צילום: קובי קואנקס
צילום: קובי קואנקס
צילום: קובי קואנקס
מעיריית חולון נמסר כי קיים נוהל מסודר להיערכות לקראת אירועי גשם וסערה. יחידות העירייה הרלוונטיות הונחו לוודא תקינות הגדרות ויציבות השילוט באתרי בנייה ועבודות תשתית, לבדוק ולטפל במידת הנדרש בעצים ובענפים המהווים סיכון, להקפיד על ניקוי קולטנים ברחובות בכלל ובאזורים נמוכים בפרט ואגף התשתיות הציב שתי משאבות במקומות נדרשים וביובית הועמדה בכוננות.
מערך אחזקת תשתיות מבצע סיורים ברחבי העיר לאיתור מפגעים ונערך עם צוותי עובדים וקבלנים להפעלה במידת הצורך. עם זאת נמסר כי הציבור מתבקש ליצור קשר בכל מקרה של מפגע במוקד 106 הפועל 24 שעות ביממה.
גם רכבת ישראל נערכה לקראת מזג האוויר ובתחנות האזוריות נעשו מספר פעולות על מנת למנוע בעיות, בוצע גיזום של עצים בתוואי המסילה למניעת קריסתם על מסילת הרכבת, הותקנו גופי חימום על מפלגי המסילות למניעת התקרחות, נוקו ופונו תעלות ניקוז בסביבת תחנות ומתחמים, שוקמו דרכי שירות לאורך המסילות, נבדקו והוכנו משאבות ניקוז במתחמי הרכבת ובתחנות, נשתלה צמחייה במדרונות תלולים למניעת מפולות בוץ והוכן ציוד מכני הנדסי לתנאי חורף.