דצמבר הוא חודש הגימלאים, ובחולון יש לא מעט פנסיונרים שבחרו לבלות את שנות החופש שלהם בנתינה וסיוע לאחרים. לאלי לאטו (76) לא היה שום ניסיון בחינוך, הוא עלה לארץ מניו יורק וכשיצא לפנסיה החליט להגשים חלום ישן. "תמיד חלמתי שכל ילד במדינת ישראל יוכל להצליח ולאהוב אנגלית, גם אם הוריו לא יכולים לממן לו שיעורים פרטיים והתחלתי להתנדב".
לאטו מתנדב פעם בשבוע למשך ארבע שעות מטעם עמותת 'ידיד לחינוך', בבית הספר היסודי הדמוקרטי 'יחד' בשכונת ג'סי כהן בחולון. את השיעור הוא מעביר לשני תלמידים לכל היותר, כיוון שהוא מאמין שעבודה בזוגות טובה יותר.
"הצד החברתי הוכח, התחרות בריאה והתלמידים גם עוזרים אחד לשני", הוא אומר. "לימדתי שתי תלמידות עולות מגיאורגיה, שאינן מבינות מילה בעברית. מצאתי את עצמי מסביר לאחת מהן ברוסית, והיא תרגמה לחברתה את הנאמר לגיאורגית. הוספתי עוד קצת יצירתיות, פנטומימה וחיוך והתלמידות הצליחו להבין וללמוד".
לאטו עובד בתיאום מלא עם מנהל בית הספר, יריב יערי, רכזת מקצוע האנגלית בבית הספר, ויקטוריה לוין ויועצת בית הספר, ד"ר עירית נופר. "התלמידים רבים ביניהם מי יבוא לעבוד איתי. אני בעיקר עובד עם אלה שזקוקים לחיזוק, אך גם עם קבוצה אחת של מצטיינים באנגלית שמשתעממים בשיעורים הרגילים ואני לרגע לא חושב להפסיק להתנדב", הוא מסכם בשמחה.
רוצים גם לקחת חלק בפעילות התנדבותית? עמותת 'רוח טובה' מחברת בין אנשים המבקשים להתנדב לבין עמותות וארגונים הזקוקים למתנדבים. 'רוח טובה' מחזיקה במאגר ההתנדבויות הגדול במדינה, המציע יותר מ־6,500 הזדמנויות להתנדב. ניתן ליצור קשר בטלפון 9093* וצוות 'רוח טובה' יסייע לכם במציאת פעילות עבורכם.