2 צפייה בגלריה
אסייג (במרכז) באירוע של העמותה | צילום פרטי
אסייג (במרכז) באירוע של העמותה | צילום פרטי
אסייג (במרכז) באירוע של העמותה | צילום פרטי
את הערב ינחו עדי ומיתר מהמירוץ למיליון, לאחר מכן יעלו הסטנדאפיסטים מיכאל נאומנקו ודניאל גלופור, יוחאי ספונדר, וצוות 'קומיקזה' איציק לילך ורונן הרשקוביץ, שמארחים את אבי גרייניק ונעמי לבוב.
את האירוע מארגנת טל אסייג, אם לארבעה מבת ים, מייסדת ומנכל"ית עמותת 'מחייכים אל החיים' (ובבחירות השבוע, מדורגת מקום 5 בסיעת הליכוד). את העמותה היא הקימה לפני שנה וחצי, בעקבות חיפוש אחר מענה חברתי שיכיל ויאפשר למשפחות לילדים לצרכים מיוחדים ולילד להיות זה לצד זה, ליהנות ולחוות ביחד.
בתה הבכורה של אסייג, שי בת ה־11, לומדת ב'עוז', בית ספר לחינוך מיוחד בחולון. אסייג מספרת על קושי גדול במציאת מסגרת שתאפשר לילד פעילות משותפת עם משפחתו. "ישנן עמותות שפועלות בהפקת אירועים עבור הילדים", מספרת אסייג. "וכל הזמן הזה הרגשתי שמדובר בפעילויות שמפצלות את הילד מהמשפחה, במקום שיחברו. לא חיפשתי משהו שיקל על המשפחה, אלא משהו שיחבר את המשפחה. מקום שנהיה בסביבה והיא תוכל להיות היא, לא משנה איזה קולות היא תעשה, תחבק או תנשק. רציתי קהילה בלי שיפוטיות".
במאי 2017 החליטה אסייג לארגן מפגש של אמהות לילדים עם צרכים מיוחדים, ו־50 נשים מבת ים וחולון נענו, והערב היה כולו מושתת תרומות, וכלל סדנת צחוק, אוכל מקייטרינג ומגנטים. חודש לאחר מכן היא כבר ארגנה פעילות ראשונה, להורים ולאחים, ולכל בן משפחה שהוא חלק מגידול הילד המיוחד. "מאז ועד היום, בכל חודש מקיימת העמותה שתי הפעלות, אחת רק להורים, ואחת משפחתית".
"יש אמהות שמקטרות כשהחופש הגדול מגיע. אני ובעלי כל חופש גדול מנוטרלים. כשחברות נוסעות לבית מלון, לסופ"ש, ומזמינות אותנו, אין מצב שנצטרף, גם לא לכל מיני טיולים שהם המוניים, אך עדיין אני לא רואה את החיים שלי כשונים, או כקשים. אולי זה גם עניין של אופי".
2 צפייה בגלריה
ההזמנה לערב
ההזמנה לערב
ההזמנה לערב
אסייג ומשפחתה לא מכירים מציאות אחרת, מלבד להיות עם ילד מיוחד. "ההתחלה היתה קשה", היא משחזרת. "לחזור מבית החולים עם ילדה, ראשונה, שמפרכסת, זה סוג של לחץ וטראומה. בהתחלה היינו בסוג של הכחשה על אף הדברים שאמרו הרופאים, לאחר מכן הגיעו ההבנה וההשלמה.
"אנחנו לא מפנטזים יותר מדי. היא בת 11, לא מדברת ולא גמולה מחיתולים. אנחנו מקבלים אותה כפי שהיא. בהתחלה דחקנו בה לעשות דברים יותר מהר. היום אנחנו איתה. הכי חשוב לנו שהיא תהיה מאושרת, שתחייך ותצחק, שום דבר מעבר".
לילדי משפחת אסייג המציאות לתוכה גדלה מורכבת, הילדה שאחרי טל, מכילה, מתגאה, מדברת עליה בבית הספר, מכירה לה את החברים שלה, מספרת עליה, ומגינה עליה בשעת הצורך. האחים הקטנים יותר עדיין בשלב ההתמודדות. "לפעמים יש לשי התפרצויות", אומרת אסייג. "כשהיא לא מצליחה להעביר לנו מה היא רוצה, למשל כשהיא רעבה, אז היא מרגישה מתוסכלת, כלואה. אך למרות זאת אנחנו מאמינים שהיא מבינה הרבה יותר ממה שנדמה לנו".
• הזמנות בטלפון 052-8575729, כל הכנסות המופע קודש למען עמותת 'מחייכים אל החיים'.