3 צפייה בגלריה
חולון | צילום: קובי קואנקס
חולון | צילום: קובי קואנקס
חולון | צילום: קובי קואנקס
60 יום לבחירות העירוניות פרסמנו משאל כדי לבדוק מה אתם חושבים על מצב העיר ואיך תכריעו בהצבעתכם ב-30 באוקטובר. לאחר שבוע של הצבעה ולאחר שענו עליו מאות מתושבי חולון, אנו מפרסמים את תוצאותיו. חשוב לציין שאין לתוצאות משמעות מדעית כלשהי מאחר ומדובר במשאל אינטרנטי ולא בסקר.
על השאלה "מהו הנושא הכי חשוב שלפיו תצביע בבחירות?" ענו 53.2 אחוז – רמת החינוך בעיר. הנושא השני שהכי חשוב לתושבים עם 32.6 אחוזים הוא מצב הניקיון בעיר, הרבה מאחור נמצאים המאבק בין דתיים לחילונים (7.4 אחוז) ותשלומי המסים (6.8 אחוז).
על השאלה "איזו תכונה הכי חשובה לך במועמד לראשות עיר", ענו 74.2 אחוז "יכולת ביצוע מוכחת", 18.7 חושבים שדווקא "הנגישות לתושב", 4.9 אחוז טוענים ש"השכלה ורקע", והרבה מאחור ההשתייכות הפוליטית (2.2 אחוז).
חינוך
בנושא החינוך 37.1 אחוז מהמשתתפים במשאל ענו כי רמת החינוך בעיר היא "מצוינת", 31.8 חושבים שהיא "סבירה", 23.8 בקרב הנשאלים מאמינים שהיא "טעונה שיפור", ורק 7.3 חושבים שהיא "לא טובה".
3 צפייה בגלריה
כיתת בית ספר | צילום: Shutterstock
כיתת בית ספר | צילום: Shutterstock
כיתת בית ספר | צילום: Shutterstock
מצב התחבורה
על השאלה "עד כמה אתה מרוצה ממצב התחבורה בעיר והסביבה?" ענו 46.3 כי המצב "בסך הכל סביר, הכל זורם", 29.4 אחוז דווקא חושבים "יש לא מעט בעיות", לעומת כל אלה 24.3 ענו שהם "חיים מפקק לפקק".
כנראה שעבודות הרכב הקלה שיחלו בקרוב ישנו את המפה התחבורתית בחולון, גם מבחינת עומס התנועה וגם בכל הנוגע לנגישות התחבורה הציבורית. ברקע, כמובן, מהדהדת מחאת הרכבות, עקב דילוג רכבות בשעות הבוקר על תחנות בת ים וחולון.
מה חושבים התושבים על מצב הניקיון?
על השאלה "עד כמה אתה מרוצה מרמת הניקיון בעיר?", רוב המשתתפים (36.9 אחוז) טוענים כי הם "מרוצים מאוד", לעומתם 33.6 אחוז "לפעמים מרוצים ולפעמים פחות", ו-29.6 אחוז ענו ש"רוב הזמן לא מרוצים".
בילוי ופנאי
כאן התשובה היא כמעט חד משמעית. תושבי חולון מרוצים מחיי הפנאי המוצעים להם בעיר. על השאלה "איך היית מגדיר את אפשרויות הבילוי בעיר?" - ענו 49.2 אחוז כי הן "מגוונת ולכל גיל", לעומת 28.7 שחשים כי האפשרויות הן "מוגבלות, בעיקר בסופי השבוע", ו-22.1 אחוז טוענים כי האפשרויות "לא קיימות, חייבים לצאת מהעיר".
3 צפייה בגלריה
בניין עיריית חולון| צילום: קובי קואנקס
בניין עיריית חולון| צילום: קובי קואנקס
בניין עיריית חולון| צילום: קובי קואנקס
על השאלה "עד כמה שירותי העירייה נגישים ונוחים לך?" - 39.4 אחוז חושבים כי השירותים הם "נגישים, זריזים וטובים", 38.2 אחוז טוענים ש"יש ויש. התמונה לא אחידה", ורק 22.4 חושבים שהשירותים בחולון "תקועים, ובפיגור אחרי ערים אחרות".
על השאלה "האם אתה מרוצה מרמת הפיתוח הסביבתי בעיר – מסלולי אופניים והליכה, פארקים, גני שעשועים ועוד?" ענו 40.73 אחוז כי הם "מרוצים מאוד, יש כאן הכל", 36.4 טוענים כי הם "מרוצים חלקית ויש הזנחה מסוימת", ו-16.3 אחוז דווקא חושבים כי הפיתוח "מאכזב בכל תחום".
האם התושבים ימליצו לחבריהם לעבור לעיר?
השאלה האחרונה עסקה בנושא מעבר לחולון, שאולי מבטא עד כמה התושבים גאים בעיר שלהם. 56 אחוז מהמשתתפים במשאל ענו כי אם ישאלו בעתיד האם לעבור לגור בחולון הם ישיבו "בוודאי, בכל הזדמנות", 36.1 אחוז ענו "לא בטוח, היא לא להיט", ורק 7.9 אחוז השיבו "לעבור לכאן? חס וחלילה".
יש לציין כי מדובר במשאל שאינו מייצג והוא מסתמך על פלטפורמה אינטרנטית.