האביב בעיצומו ואיתו מגיעים אלינו ימי חמסין קשים. כל זה לטענת עמותת 'גג לחיות', לא מונע מתאגיד המים 'מי שקמה' לנתק את זרם המים המצננים את כלובי החיות.
מבנה העמותה שוכן ברחוב דן שומרון בחולון, מאחורי מוזיאון אגד ותחנת הדלק יובל אשר מול שכונת ג'סי כהן. מדובר בשטח גדול, מלא בכלובים בהם עשרות כלבים וחתולים מחוסרי בית המחפשים משפחה חמה ומאמצת. בימי החום האחרונים נעזרים מתנדבי העמותה בבריכות שקיבלו במתנה וממלאים אותם במים על מנת לצנן את החיות. את חשבון המים הם משלמים בעיקר בעזרת תרומות נדיבות.
לאחרונה סובלת העמותה ממחסור חמור במים, מכיוון שהאספקה נותקה חמש פעמים, וללא כל התראה מוקדמת. הסיבה: 'מי שיקמה' עורכת עבודות תשתית ותיקונים של קו המים הסמוך לעמותה. "ההפסקות מגיעות ללא כל אזהרה, את באה בבוקר ואין מים בברז", מספרת מנהלת העמותה, אתל רוזנברג.
"מדובר בימים מאוד חמים, זה בלתי נסבל להיתקע בלי מים. היו פעמים שפשוט נסעתי לאיזור העבודות וישבתי להם על הראש עד שהם סיימו כי היינו חייבים אספקת מים. פעם אחת מי שיקמה שלחו מיכל מים, הוא היה כל כך קטן שהיו צריכים למלא אותו שוב. בגלל החמסין אנחנו מוצאים את עצמנו מעבירים טיפות מים מכלי לכלי כי חייבים לאפשר לכלבים לשתות מים אחרת הם יתייבשו".
לטענת רוזנברג, המצוקה נגרמת בעיקר בגלל ריבוי ההפסקות וחוסר ההיערכות. "אם לא מודיעים לנו אין לנו יכולת להיערך", היא אומרת. "זה תמיד קורה בהפתעה כשניתן להודיע מראש. למה בכלל להגיע למצב הזה?".
מ'מי שיקמה' נמסר: "הסגירה בוצעה למשך 20 דקות ולצורך בדיקת תקינות מגופים. כנוהל עבודה התאגיד מודיע על כל סגירת מים יזומה במנשרים ובמסרונים. ניקח לתשומת ליבנו לעדכן את הדיירים במקום באם יהיו מיקרים דומים בעתיד".