תושבים בשכונת נאות רחל בחולון מוחים על בעיות צפיפות קשות ומצוקת חניה. כל זאת בעקבות פרויקט התחדשות המבוצע בימים אלה בבניין מספר 10 ברחוב צאלים שבשכונה.
מדובר בפרויקט התחדשות במסגרת תמ"א 38, שהוא הראשון מסוגו בשטח השכונה הוותיקה, שגם כך סובלים תושביה בשנים האחרונות ממצוקת חניה גדולה.
לפני כחודשיים החלו עבודות הכנה לביצוע הפרויקט, הכולל חיזוק מבנה המגורים הכולל ארבע קומות ושלוש כניסות נפרדות, ובשלב הראשון לא פגעו העבודות בשגרת החיים בשכונה.
בשבועות האחרונים, לאחר ששטח הבניין גודר כנדרש על פי חוק, וגם על מנת למנוע פגיעה בכלי רכב ובעוברי אורח, הפכה מצוקת החנייה באיזור לקשה עוד יותר. "אם פעם היה לוקח עשר דקות למצוא חניה במהלך שעות הערב, הרי שהיום זה יכול לקחת פי שניים", אומר עמית חנון, תושב רחוב צאלים.
סגירת המתחם ברחוב צאלים 10 משפיעה לא רק על בנייני המגורים הסמוכים שחניון כלי הרכב שלהם הצטמצם מאוד, אלא גם על תושבי רחוב קדושי קהיר הסמוך, בו עומדים בניינים רבים המתנשאים לגובה שש קומות. "זה פשוט סיוט", אומר חנון, "אין מילה אחרת וזה הולך ומחריף ומי יודע לאן זה עוד יגיע ככל שהעבודות יימשכו".
בידיעה כי תושבי בניינים נוספים ברחוב צאלים הגישו בקשות לביצוע פרויקט תמ"א 38, חוששים תושבי רחוב קדושי קהיר מהחמרה בצפיפות כלי הרכב במקום.
"באגף ההנדסה חייבים לתת את הדעת על כל ההיבטים", אומר אילן רונן, תושב רחוב קדושי קהיר. "זה טוב ויפה וחשוב לחדש ולחזק אבל אסור שזה יביא לפגיעה בנכסים ובתושבי השכונה".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר נושא תכנוני מורכב אשר הינו חלק מפתרון כולל. פתרון זה מהווה חלק מהתכנית הכוללת להתחדשות עירונית, הנמצאת בשלבי אישור בימים אלו".