ח' (16) מחולון סובלת זה כמה שנים מחרמות והטרדות מקרב חבריה. גם מעבר לבית ספר אחר לא ממש עזר, מאחר שהשמועות והסיפורים מהעבר עברו איתה אל המסגרת הלימודית החדשה.
"אני לא בונה על זה שכתבה תפתור לי את הבעיות, אבל אני כן אשמח אם משהו טוב יצא מזה, אם מישהו יקרא ויבין מה קורה”, היא אומרת השבוע.
ח', תלמידה בכיתה י' בבית ספר בעיר, מתנהלת בבדידות ונמנעת מכל אינטראקציה חברתית בשטח בית הספר. "הכל התחיל בגיל צעיר בבית הספר היסודי: ילדה מאוד מקובלת הפיצה עליי שמועה מרושעת ומאז כולם הפסיקו לדבר איתי, החרימו אותי לחלוטין.
"גם כשעברנו לחטיבה זה המשיך, מצאתי את עצמי מבלה כל היום לבד, לכן הפסקתי לצאת לטיולים או ללכת למסיבות".
בכיתה ח' החליטו הוריה להעביר אותה בית ספר בתקווה לפתוח דף חדש, אבל שמועות מטבען קשה להפריך. "היום אני לומדת במקום חדש ולמרות שהחלפתי בית ספר כל הסיפורים עליי ושמות הגנאי המשיכו איתי גם לשם.
"מכנים אותי שפן, ג'ירפה, טאלין (דוגמנית טרנסג'נדרית) וכל מיני שמות גנאי. בהפסקות אני יושבת לבד עם האוזניות שלי, אני נמנעת לאכול ליד תלמידים אחרים ולא יוצאת לשום פעילות של בית הספר.
"לצערי נמאס לי כבר לפנות למורים, הם רואים ושומעים את הקללות והתוקפנות נגדי אבל לא עושים כלום, עונים תשובות כמו 'אני לא יכול לשלוט בפה שלו'. זה אולי נכון אבל מבחינתי אין כבר טעם לשתף אותם".
במטרה לעודד אותה ולהעלות את ביטחונה החליטו הוריה לקחת אותה לאודישן בסוכנות הדוגמנות TLV מודלס והופתעו מהתגובות. "מגיל קטן המשפחה שלי תמיד פרגנה שיש לי גובה ונתונים להיות דוגמנית, אבל אני הבטתי במראה ולא ראיתי שום דבר.
"בסוכנות ממש החמיאו לי, עשו לי בוק ובקרוב אני מקווה להתחיל לצאת לאודישנים מקצועיים. בכל מקרה, ברור לי שדוגמנות זה תחום זמני, החלום שלי הוא להיות שוטרת".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מפאת צנעת הפרט ובשל החיסיון החל על מערכת החינוך, לא נעסוק בעניינה של התלמידה בתקשורת. יצוין, כי התלמידה מלווה על ידי כל הגורמים המקצועיים".