הסתיים הליך השימוע של מנכ"לית עיריית חולון לשעבר, חנה הרצמן במשרד האוצר ובסופו נחתם הסכם שבמסגרתו ככל הנראה היא תשיב כסף לקופה הציבורית עקב דו"ח מבקר המדינה שפורסם לפני כשנה. בין היתר הוזכרו בדו"ח נסיעותיה לחו"ל של הרצמן, אשר על פי המבקר דווחו לעיתים כנסיעות עבודה כאשר בפועל הרצמן נפשה ולעיתים אף דיווחה על שעות עבודה כאשר הייתה בחופש.
מאז פרסום הדו"ח התקיים להרצמן שימוע באגף הממונה על שכר בכירים במשרד האוצר. הרצמן זכתה לגיבוי מלא של עיריית חולון וכן לתמיכתו של ראש העירייה, מוטי ששון, שטען כי יצאה לנסיעות המדוברות ביוזמתו.
כבר בשלב הראשון היה ברור כי הרצמן תאלץ להשיב כספים, גורמים המעורים במקרה טענו כי מדובר בעשרות אלפי שקלים אך בסופו של דבר נחתם עימה הסכם חסוי ובין הצדדים והוסכם כי המידע לא ייחשף לתקשורת. מדובר בסעיף יוצא דופן ולכן הגישה התנועה לחופש המידע בשיתוף עמותת "הצלחה" בקשה לחשוף את פרטי המקרה כיוון שמדובר בכספי ציבור.
1 צפייה בגלריה
צילום: קובי קואנקס
צילום: קובי קואנקס
צילום: קובי קואנקס
כזכור, בימים אלו מתנהל מול הרצמן הליך נוסף בוועדה לחיוב אישי במשרד הפנים אשר גם במסגרתו היא עלולה להידרש להשיב כסף. בנוסף, בדו"ח מבקר המדינה שיצא בשבוע שעבר נחשף כי הרצמן עבדה בעבודות נוספות במקביל למשרתה כמנכ"לית עיריית חולון, וקיבלה עבורן כסף בניגוד לפקודת העיריות.
המבקר ציין כי ניתן לדרוש מהרצמן להשיב את הכסף כיוון שעל פי חוק עובד ציבור שקיבל כסף בניגוד לנהלים יכול להיקנס בסכום שעד פי 3 מהסכום שקיבל.