1 צפייה בגלריה
אחד מהפסלים בכניסה למבנה המכירות של הקבלן רוני מזרחי | צילום פרטי
אחד מהפסלים בכניסה למבנה המכירות של הקבלן רוני מזרחי | צילום פרטי
אחד מהפסלים בכניסה למבנה המכירות של הקבלן רוני מזרחי | צילום פרטי
למה עיריית חולון הכריחה את תמיר גל ודיירי בניין 'סיטי טאוור חולון' להיפרד מפסלי אריות ענקיים בשווי 280 אלף שקל?
לפני מספר חודשים אוכלס בניין מגורים חדש ברחוב דגניה 2 המכונה "סיטי טאוור חולון" ונחשב לבניין היוקרתי והגבוה ביותר בעיר חולון. כראוי למעמד הציב הקבלן רוני מזרחי, שבנה את הבניין, פסלי שיש ענקיים בשטח הבניין, פסל פיניקס בחצר האחורית ושני פסלי אריות בשווי 280 אלף שקל בכניסה לבניין.
האריות הם הסמל המשפחתי של מזרחי שמגיע ממשפחת קבלנים ותיקה ועבור הדיירים החדשים מדובר באות של כבוד וסמל סטטוס.
אך ההתרגשות מהיצירות היוקרתיות נעלמה כשהדיירים גילו כי עיריית חולון מסרבת להעניק לבניין טופס 4 כל עוד פסלי השיש מוצבים בכניסה. בלית ברירה הועברו הפסלים למשרדי המכירות של "מזרחי ובניו" שממוקמים באופן זמני בדגניה 24 אך בחברה הבהירו כי הם בסך הכל שומרים על הפסלים וכי הם שייכים לדיירי הבניין וישמחו להשיב להם אותם ברגע שיקבלו את אישור העירייה.
בינתיים דורשים הדיירים מעיריית חולון לחזור בה מהחלטה בטענה כי הפסלים לא מפריעים לאיש. אחד השכנים הבולטים שמקדם את הנושא הוא הזמר תמיר גל, שרכש דירה בבניין החדש ומבקש מעיריית חולון לאפשר לו ליהנות מפסלי הנוי.
"אלו פסלים מאוד יקרים שנתנו לבניין מראה מכובד, איכותי וייחודי. אני מרגיש שהכול נובע מצרות עין", אומר גל. "הפסלים לא הפריעו לאף אחד וגם השכנה היחידה שהתלוננה כבר חזרה בה.
"נכון שהאריות הן סמל של החברה הקבלנית אבל זה לא מפריע לנו כי זה רק מוסיף יופי לבניין, אז למה זה מפריע לעירייה? הם היו מונחים בשטח שהקבלן רכש לשימוש הבניין. לא הייתה שום סיבה לקחת אותם וחבל".
עיריית חולון מסרה בתגובה: "לקראת אישור טופס 4 הסתבר, כי הביצוע הנוגע לגדרות הבניין אינו תואם את התכנית שאושרה בהיתר הבניה וכי פסלי האריות הגדולים, שהוצבו ע"ג הגדר הפונה לרחוב, לא תאמו בשום צורה לא רק את ההיתר אלא גם את הפרטים המחייבים שניתנו לקבלן בחוברת הנחיות הפיתוח של פרוייקט "מגדלים בשדרה" (ח-501). לפיכך, נדרש הקבלן להסירם כתנאי לקבלת טופס 4.
יצוין, כי ניתן להציב את הפסלים במרכז החצר המשותפת של הבניין או בתחום מבואת הכניסה בתוך הבניין אך, כאמור, לא ניתן להציבם בקרבת גבולות המגרש או ע"ג הגדרות".