בחודש שעבר (19.9), היחידה הארצית במשטרת ישראל עצרה 4 עובדים בכירים במשרד הבריאות ושני עמילי מכס, במסגרת פרשיית ההברחה של תוספי מזון לספורטאים.
בין העצורים 2 מהנדסי מזון בכירים במשרד הבריאות ושני עמילי מכס, החשודים כי הארבעה קבלו שוחד מיבואן בתחום הספורט, על מנת לקדם ולאשר ייבוא של תוספי מזון לספורטאים ומבלי לערוך את הבדיקות המקיפות הנדרשות.
בעקבות התפתחות בחקירה, חוקרי היאל"כ בלהב 433 עצרו חשודים נוספים, בינהם מנהלת תחנת הסגר בנמל אשדוד ויבואן. בסוף השבוע שעבר, נעצרה גם מנהלת מזון במשרד הבריאות – רות שימברג והובאה לדיון בבימ"ש השלום ראשון לציון בבקשה להאריך את מעצרה.
"מדובר בעובדת בכירה נוספת מאגף שירות המזון הארצי במשרד הבריאות, אשר נעצרה בחשד לקבלת שוחד מיבואנים בתחום המזון." אמרה המשטרה.
מהמשטרה נמסר: "עפ"י החשד יבואן גדול מאוד בארץ, ביצע ייבוא של תוספי מזון במטרה לשווקם לספורטאים, אולם ניסה להבריח אותם ארצה מבלי שייבדקו ע"י משרד הבריאות , וזאת ע"י תשלום שוחד למנהלת תחנת ההסגר במשרד הבריאות, בנמל אשדוד וכן קיים חשד כי שיחד 2 בכירים נוספים במשרד הבריאות, האחראים על מתן אישורי ייבוא של מזון ארצה.
משטרת ישראל מנהלת חקירותיה, הסמויות והגלויות, תוך הפעלת כוחות משימה ואמצעים מיוחדים, על מנת לחשוף עבירות המסכנות את בטחון הציבור ושלומו ולהביא את מבצעי העבירה לדין. החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים וכן פעולות נוספות בשת"פ, רשות המיסים ובכירי משרד הבריאות."