אתמול (שבת) הובאו להארכת מעצר בבית המשפט השלום בת"א שני חשודים, תושב חולון בן 27 ותושב תל אביב בן 21, לאחר שנעצרו בחשד להחזקת סמים שלא לצריכה עצמית. החשוד הראשון אף הפר צו בית משפט מאחר שהיה אמור להיות באותם רגעים במעצר בית.
השניים נעצרו במחסום משטרתי שיגרתי שהקימו שוטרי תחנת גלילות ברחוב אבא אבן בהרצליה פיתוח. השוטרים עצרו את רכבם של החשודים וביקשו לראות תעודות ורישיון נהיגה. במהלך הבדיקה זיהו השוטרים ריח סמים והחלו בתגובה לבצע חיפוש ברכב, במהלכו נמצאו 24 גרם של סם מסוג חשיש בתא הכפפות. בנוסף ביצעו השוטרים גם חיפוש גופני ומצאו סם מסוג מריחואנה בתחתוניו של אחד החשודים. שם המשיכו השוטרים לחפש גם בביתם של החשודים ומצאו סמים נוספים.
לאחר חקירתם הובלו השניים לבית משפט השלום בת"א שם ייחסה להם המשטרה עבירות של יצוא, יבוא, מסחר, החזקה/שימוש בסמים שלא לצריכה. בנוסף מואשם החשוד התל אביבי בהפרת צו בית משפט מאחר שעומד נגדו בחצי השנה האחרונה עונש מעצר בית בתנאים מגבילים.
במהלך הדיון להארכת מעצר טענו עורכי הדין של החשודים כי אין ראיות או חשד סביר לעבירת סחר וכי הכמות אינה מקימה מסוכנות שמצדיקה מעצר. בנוסף ציין עורך דינו של החשוד מתל אביב כי הוא אמור להכנס למוסד גמילה בעוד שלושה ימים.
נציגת המשטרה, מיטל אסולין, ביקשה בכתב המעצר להאריך את מעצרם של החשודים ב-24 שעות בשל סיכון בטחונו של הציבור ושיבוש הליכי חקירה. השופט נעתר לבקשה והאריך את מעצרם של שני החשודים עד היום (שני) בבוקר.