בסוף השבוע הותר לפרסום כי מוחמד צפראן, בן 39 הוא זה שגנב משאית מחולון והצהיר שבכוונתו לבצע פיגוע דריסה כנגד חיילים באזור המרכז.
לצפראן מיוחסות עבירות של שהייה בלתי חוקית, גניבת רכב, סיכון אדם בכלי תחבורה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות ואיום בביצוע מעשה טרור.
על פי בקשת המעצר שהוגשה נגדו, החשוד, תושב השטחים, נכנס ארצה שלא כדין ביום חמישי האחרון. הוא גנב משאית ממקום חנייתה בחולון והחל לנסוע לכיוון ראשון לציון, ובעוד הוא נוסע חברת איתורן דווחה למשטרה על גניבת המשאית, והיא אותרה בכביש 44 סמוך לבית דגן. על פי החשד, הוא נסע לכיוון כדי לבצע פיגוע דריסה ליד מחנה צריפין.
כאשר הבחין החשוד בניידות המשטרה שבעקבותיו, הוא החל לנהוג במשאית בפראות בניסיון להימלט מהמשטרה והתפתח מרדף אחריו בכבישי העיר, במהלכו נהג החשוד באופן מסוכן, פגע במכוניות ובניידות המשטרה עד אשר נעצר עם המשאית הגנובה בשדות משה דיין.
לאחר מעצרו התבטא החשוד במספר הזדמנויות, לרבות במהלך חקירותיו תחת אזהרה, כי גנב את המשאית בכוונה לבצע פיגוע ולהרוג חיילים, בגלל "המעשים שעושה ישראל באל אקצא". לאחר חקירתו ביום שישי הגיע לבית המשפט השלום פתח תקווה להארכת מעצר.
במהלך הדיון עורך דינו ניסה לבטל את התיק בטענה כי החשוד נעצר בשעה 8:22 ביום חמישי, ודיונו התקיים למחרת בשעה 8:52 - חצי שעה מעבר ל-24 שעות בהן מותר למשטרה להחזיק עצור ללא צו שופט, אולם המהלך לא צלח והדיון נמשך.
סנגורו עו"ד תלאוי ביקש מבית המשפט לקצר את מעצרו: "התיקים האלה מוכרים ופשוטים. יש את ענין הרכב שאין מחלוקת שקיים חשד, כך גם לגבי סיכון נתיב תחבורה, כך גם לגבי הכניסה לישראל. נציג היחידה החוקרת אישר שעד שהחשוד לא אמר את הדברים בפאן הביטחוני איש לא חשב שמדובר באירוע שכזה.
"גם העובדה שחלפו כבר יותר מ-24 שעות והשב"כ לא ביקש לחקור אותו, מדברת בעד עצמה. חובת המדינה לאור האמירות שלו להפוך את התיק לביטחוני , אך אין זה אמור להשפיע על משך הזמן לצורך השלמת פעולות החקירה" הוא אמר.
לבסוף, כאמור, החליט בית המשפט להאריך את מעצרו עד היום רביעי הקרוב, 25.10.17, מכיוון שהחקירה עדיין נמצאת בתחילתה ויש למצות אותה.