בתחילת חודש אפריל הורשע הרב הראשי של העיר חולון, הרב אברהם יוסף, בהפרת אמונים לאחר שהואשם בקידום השגחת הבד"ץ "בית יוסף" שבבעלות משפחתו בעיר חולון ובעיר אור יהודה, בה שימש כרב ראשי לתקופה קצרה.
הרב הורשע ובמסגרת עסקת טיעון הוחלט כי יתפטר מתפקידו כרב הראשי של חולון וכחבר במועצת הרבנות הראשית, יתחייב שלא להתמודד לתפקיד ציבורי במשך 7 שנים, ישלם קנס על סך 75 אלף שקל ויוטל עליו מאסר על תנאי.
במקור התעקשו בפרקליטות כי מכתב הפיטורים יוגש לאלתר, אך לאור מעמדו של הרב הוחלט לאפשר לו להמשיך בתפקידו עד אחרי החגים על מנת שיוכל להשתתף בכל האירועים החגיגיים שהתקיימו בחודשים האחרונים. עם סיום החגים והחזרה לשגרה הגיש הרב מכתב פיטורים ועזב את תפקידו.
1 צפייה בגלריה
צילום: קובי קואנקס
צילום: קובי קואנקס
צילום: קובי קואנקס
תחילה הוזכרו מספר שמות של רבנים מובילים בחולון כמועמדים להחליף את הרב אברהם, בניהם הרב חיים רבי והרב יוסף מוגרבי, אך כעת נראה כי אין שום כוונה למלא את המקום החסר וכי לא ימונה רב ספרדי לעיר חולון בתקופה הקרובה.
"לפי מה שנראה עכשיו בשנה הקרובה אין צפי שימונה רב ראשי ספרדי חדש", אומר גורם בכיר המעורה בנושא: "אני מאמין שהרב האשכנזי, הרב גור אריה, ימלא את החסר עד שימצא מועמד ראוי להחליף את הרב אברהם. זה דבר מקובל בצבים כאלו כי לא פשוט להחליף רב ראשי".
הגישה שמעדיפה רב ראשי אחד דווקא תואמת את עמדתו של ראש עיריית חולון, מוטי ששון, שבעבר אמר כי לדעתו אין צורך בשני רבנים. עם זאת, הנושא לא נתון לשיקול דעתו אלא להחלטת משרד הדתות.