הורים לילדי גן "מעגלים" בחולון טוענים כי רשת "קהילה ופנאי", שהגן פועל באחריותה, טיפלה לא נכון בתלונה על המקרה ובראיות שנאספו על ידה, ולא סיפקה עד היום הסברים לחשד להתעללות בגן, וכעת הם ממתינים להחלטת הפרקליטות בנושא.
1 צפייה בגלריה
"אין שקיפות". גן מעגלים
"אין שקיפות". גן מעגלים
"אין שקיפות". גן מעגלים
( צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
בימים אלה ממתינים הורי ילדי גן "דקל" ממתחם גן מעגלים במתנ"ס נאות שושנים, להחלטת הפרקליטות בנוגע לחשדות להתעללות בגן, אך טוענים כי למרות הזמן הרב שחלף, הרשת טרם השיבה לשאלות שלהם.
תחילת הפרשה בחודש מרץ 2022, כאשר עולה חשד של הורים כי מתרחשת התעללות בגן. אחת האימהות מכניסה לגן מכשיר הקלטה וכשהיא מבקשת להתעמת עם הצוות היא מקבלת פנייה מאם נוספת שטוענת כי עוד באותו היום חזתה במקרה אלים במו עיניה.
שתיהן פונות לצוות הגן, וב־28 במרץ הרשת מעבירה את צילומי האבטחה למשטרה ומגישה תלונה נגד שתי נשות צוות מהגן, שנעצרות ונחקרות, משוחררות למעצר בית ולאחר מכן משוחררות לחופשי.
במקביל, זומנו הורים של תשעה מהילדים לשיחה עם החוקרים, בה נמסר להם כי הם זוהו בצילומים והם מוגדרים "נפגעי עבירה", אך לא נמסר להם מידע נוסף.
אם לאחד מילדים אלה טוענת כי מתחילת הפרשה הרשת פועלת נגד ההורים ולא מסייעת להם.
"אחרי המקרה הגן נסגר אחת לשבוע. ימים קוצרו מחוסר צוות והילדים איבדו את זה, אבל אנחנו כיוונו לזה שהם עושים בדק בית. בדיעבד, הבנו שהם עשו הרבה טעויות. קודם כל, הם הגישו את התלונה מבלי לעדכן אותנו בכלל, למרות שכל העניין התחיל עקב טענות שלנו. הם הבטיחו לבצע בדיקה מעמיקה ולעדכן, אבל בפועל פנו ישירות למשטרה ולא ברור מה נמסר שם. ככה לא עושים את זה".
בנוסף, היא והורים נוספים טוענים כי למעשה, עד היום הם לא קיבלו תשובות מהרשת.
"עד היום הם לא מסבירים לנו איך זה קרה. אין טיפת שקיפות. הרי אנחנו יודעים שהיו תלונות בעבר, אז איפה הם היו? מנהלת המעון שעברה תפקיד, מנהלת המעונות ברשת, ומנכ"לית רשת קהילה ופנאי, ישבו מולנו והבטיחו שיבררו את הנושא ויחזרו עם תשובות. עברו מאז למעלה מארבעה חודשים ועד היום לא שמענו מילה מהם. אף אחד לא לקח אחריות, אף אחד לא אמר 'טעינו ונתקן'. לצערי שמים פס על ההורים, מזלזלים בנו ואנחנו הולכים על ביצים מהפחד שלא ישלחו הודעה בערב שמחר אין גן".
מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה מהורי הכיתה הרשת פעלה כנדרש על פי החוק. קיימנו תחקיר פנימי ולאחר מכן פנינו בתלונה למשטרה. לבקשתה, טכנאי מחברה חיצונית פירק את כונן ה DVR והוא הועבר אליה. מרגע החלטת המשטרה לפתוח בחקירה רק לה הסמכות והבעלות על המידע. לרשת אין כל מידע בנושא ואין בסמכותה למסור כל הסברים מאחר ואינה הגורם החוקר אלא משטרת ישראל. הרשת מצידה השעתה באופן מיידי את כל צוות הכיתה ולאחר מכן פיטרה אותם".