"האם תפרוץ מלחמה? זה תלוי בנו"

רחלי סקה (52) מנס ציונה, מטפלת בהילינג אנרגטי קבלי
6 צפייה בגלריה
רחלי סקה. "כשאנשים מסביב התחילו לקרוא לי 'קוסמת', הבנתי שהיקום שולח לי מסר"
רחלי סקה. "כשאנשים מסביב התחילו לקרוא לי 'קוסמת', הבנתי שהיקום שולח לי מסר"
רחלי סקה. "כשאנשים מסביב התחילו לקרוא לי 'קוסמת', הבנתי שהיקום שולח לי מסר"
(צילום: קובי קואנקס)
"יום בהיר אחד נחשפתי לסדנת מטוטלת שמשכה אותי כמו מגנט", משחזרת סקה את היום שבו גילתה את הכוחות הטמונים בה. "לאחר הסדנה המטוטלת ליוותה אותי בכל שעות היום. הרגשתי כמו פייה שקיבלה מטה קסמים וזאת הייתה תחושה נפלאה.
קראו גם:
"כל מה שביקשתי היה קורה בפשטות מדהימה, החל מריפוי דלקות ועד שיפור קשב וריכוז. כשאנשים מסביב התחילו לקרוא לי 'קוסמת', הבנתי שהיקום שולח לי מסר להתקדם בתחום הריפוי. הבנתי שקיבלתי מתנה שלא ניתן להתעלם ממנה. המשכתי ולמדתי ביואורגונומי, מוח אחד, אימון ילדים ונוער, ריפוי בהילינג קבלי על בסיס שמות, שיעורי קבלה ותודעת הנסתר.
"לילה אחד חלמתי חלום שבו הופיע המשפט 'סדור, תירש ותוקיר אנרגיה של קודש', והוא גרם לי להבין שקיבלתי את המתנה הזו בירושה, ואם זאת אנרגיה של קודש, עליי להתחבר לקדושה. מקיבוצניקית שלא יודעת מה זה קידוש, הפכתי למקיימת מצוות. חשוב לי מאוד להוות צינור רפואה שמגיע ישירות מאור הבורא ושהטיפול ייעשה בקדושה".
מה עומד לקרות בשנה הבאה?
"מה שיקרה בשנה הבאה תלוי רק בנו, ולכן 'ואהבת לרעך כמוך' חשוב עכשיו יותר מתמיד. אנחנו חווים תקופה לא קלה בלשון המעטה, ולתחושתי יש לנו ניסיון קולקטיבי באחדות העם שלנו. התחסנת? אל תכעס על מי שלא התחסן ואל תחרים אותו. לא התחסנת? אל תכעס על מי שהתחסן ואל תזלזל בו".
ומבחינה ביטחונית: טילים בדרום, חזית בצפון?
"גם זה תלוי בהתנהגות שלנו לסובבים ולסביבה. אם כל אחד ייקח אחריות, יעבוד על מידת הכעס והסבלנות שלו ויראה לנגד עיניו את טובת הזולת, נזכה לשלום בארצנו ולא נזדקק למלחמה כדי להתאחד. לעם ישראל יש את המפתח לשלום פנימי וחיצוני, לכן אני קוראת אישית לכל אחד: תפעלו לשינוי פנימי בתוככם, כי כך יגיע השלום אל כולנו".
6 צפייה בגלריה
כרמלה לב ארי. "התחלתי את דרכי הרוחנית בגיל 15"
כרמלה לב ארי. "התחלתי את דרכי הרוחנית בגיל 15"
כרמלה לב ארי. "התחלתי את דרכי הרוחנית בגיל 15"
(צילום: קובי קואנקס)

"חוסר הנוחות ילווה אותנו גם בשנה הבאה"

כרמלה לב ארי (51) ממודיעין, נשואה ואם לשלושה, מדריכה רוחנית ומתקשרת
כרמלה לב ארי עוסקת מזה 20 שנה בתקשור והדרכה רוחנית.
"כמי שהחלה את דרכה הרוחנית בגיל 15, וכאדם מאוד פרפקציוניסט, תמיד היה חשוב לי להיות מגובה בהוכחות", היא אומרת. "במהלך השנים פיתחתי שיטת תקשור המשלבת בין שני אלמנטים: מצד אחד הידע של המדריכים הרוחניים, שעונים של שאלות ברומו של עולם על הנשמה של המטופל והייעוד שלו בחיים, ומצד שני, המענה לשאלות ספציפיות על אדם אחר, בחירת תחום לימוד, קריירה וכו'.
"הטיפולים נועדו לעזור לקחת את המידע התאורטי שנמסר בתקשור ולהפוך אותו למציאות שהאדם רוצה, לרפא את העבר מגלגולים קודמים או מהחיים האלה, להסיר מחסומים, לשנות דפוסים מעכבים, לטפל בחרדות, במערכות יחסים לא תקינות, וכמובן להגשים את עצמו בזוגיות, בייעוד ובכל מה שיבחר".
מה צפוי לנו בשנה הקרובה?
"העולם עובר תהליכים מורכבים. מדובר באירועים שהיו חייבים לקרות כדי להעיר אותנו, גם באופן אישי, אבל בעיקר כאנושות. ההתרחשויות שעוברות עלינו מוציאות אותנו מאיזור הנוחות וגורמות לנו לחשב מסלול מחדש".
יש סיבה לאופטימיות?
"חוסר הנוחות ילווה אותנו גם במהלך השנה הקרובה. אנשים ייאלצו לעבור תהליך, התמודדות וחיפוש, וזה בסדר גמור".
יש לך טיפ לשנה הקרובה?
"אני מאחלת לכולנו לגלות אורך רוח, להתאזר בסבלנות, להבין את כוונת המשורר ולהתפתח ביחד לכיוון טוב יותר".
// שי אלבלינג
6 צפייה בגלריה
עידן מאירי. "אנשים בדרך כלל מגיבים בהלם"
עידן מאירי. "אנשים בדרך כלל מגיבים בהלם"
עידן מאירי. "אנשים בדרך כלל מגיבים בהלם"
(צילום: קובי קואנקס)

"המאבק בין ימין לשמאל יגדל"

עידן מאירי (27) מראשון לציון, רווק, מתקשר ומחבר בשיטת NYE
כבר בגיל צעיר, עידן מאירי ידע על האנשים שסביבו קצת יותר ממה שהם ידעו על עצמם. "אנשים בדרך כלל מגיבים בהלם, קשה להם להתמודד עם משהו פחות שכלתני ולהיחשף לדפוסי התנהגות שהם לא מודעים אליהם", הוא אומר.
בקליניקה שפתח לפני ארבע שנים בראשון לציון, מאירי בעיקר מתחבר לאינטואיציות ולתחושות ועוסק בתקשור וחיבור בשיטת NYE. "אני מרגיש את האנשים וקורא את המחשבות שלהם", הוא מסביר. "זה תהליך של תקשור פנימי והיכולת לקבל מסרים מתוך עצמנו. אני עוזר לאדם להקשיב לאינטואיציה שלו ולחיות בהתאם למי שהוא באמת. אנשים מסוגלים לעשות את השינוי. הם רק צריכים את הכלי המתאים".
מה צפוי לנו בשנה הקרובה?
"מצפה לנו תקופה עמוסה בשינויים. אנשים יעברו שינויים מנטליים בתפיסות שלהם ויהפכו ליותר פתוחים וגמישים במחשבה. מצד אחד הקורונה עשתה לנו בלגן, אבל הוא נועד לבלגן את הדפוסים הישנים שהיינו רגילים לחיות בהם, לשבש הרגלים ולעזור לנו לחיות מחוץ לקופסה".
לדברי מאירי, הפוליטיקה עומדת להיות מסובכת: "השנה יהיו חילוקי דעות רבים בתוך הממשלה, שישקפו את הקונפליקטים בעם.
ככל שנלמד להגיע להרמוניה ולשלמות עם עצמנו, כך גם חילוקי הדעות בממשלה יצטמצמו. גם המאבק בין ימין לשמאל יגדל, עד שנלמד לאזן ביניהם".
ביחסים בין דתיים לחילוניים צפויה, לדברי מאירי, ירידה לצורך עלייה: "בשנה הקרובה יווצר כאוס בקרב המגזר החרדי, והוא יוביל לשינוי גישה. רבים במגזר הדתי־חרדי ירגישו צורך להיפתח לדפוסי חשיבה חדשים, שהם מעבר להגדרות הדת, ובמגזר החילוני זה ייצור פתיחות שתוביל בטווח הרחוק לאחדות בין שני המגזרים".
ויש לו גם בשורות טובות: "אנחנו עומדים לחיות באופן יותר אקונומי ובריא לסביבה", אומר מאירי, "כי העולם לא יכול להישאר כמו שהוא. אני מציע לכל אחד להתחיל בתהליך, להתאים את עצמו לעולם החדש וללמוד לחיות בצורה פתוחה וגמישה יותר".
// סיגל בר־קובץ
6 צפייה בגלריה
סיגי עקרי. "תמיד היו לי אינטואיציות ותחושות"
סיגי עקרי. "תמיד היו לי אינטואיציות ותחושות"
סיגי עקרי. "תמיד היו לי אינטואיציות ותחושות"
(צילום: קובי קואנקס)

"אחרי המגיפה יגיע משבר נוסף"

סיגי עקרי (50) מחולון, מתקשרת ופותחת בקלפים
"תמיד היו לי הבזקים, אינטואיציות ותחושות, אני מרגישה דברים לפני שהם קורים ולפעמים מפתיעה אפילו את עצמי", אומרת עקרי. "אני יושבת עם אנשים שאני לא מכירה, פותחת את הפה ויוצאים דברים.
"אני מרגישה את מה שיש להם בראש. אני קודם כל אומרת דברים על העבר, כי זה פשוט שם. רק אחרי שנוצר אמון ויש פתיחות אני יכולה לדבר על ההווה וכמובן על העתיד. זה תמיד סיקרן אותי, אני אוהבת לדעת מה יש לאנשים בראש. אם מישהו רוצה לבוא אליי וסתם לקשקש בשביל הכיף אני מסרבת, לא מבזבזת אנרגיות סתם, אבל אם מישהו מרים טלפון ואומר שיש לו מצוקה או בעיה והוא צריך הכוונה ועזרה, אין מצב שאסרב. גם אמא שלי היתה פותחת בקלפים, אבל אני למדתי לבד".
מה מחכה לנו בשנה הקרובה?
"בגדול הקורונה עדיין אתנו, וזה ייקח עוד זמן. נהיה סגורים עד סוף השנה ואז ניכנס למשבר נוסף. זה ייקח כמה חודשים ואנחנו נעבור את זה.
לצערי היינו ממש לקראת סוף המשבר ואם היינו שומרים על הידוק ורסן עוד קצת, זה כבר היה מאחורינו והשנה החדשה היתה מתחילה אחרת. חבל שוויתרנו לעצמנו, אנחנו חייבים לדעת איך לעמוד גם בקשיים".
// חופית כהן־אולאי
6 צפייה בגלריה
כרמי כיסאר. "אני מקבלת עליי את השליחות”
כרמי כיסאר. "אני מקבלת עליי את השליחות”
כרמי כיסאר. "אני מקבלת עליי את השליחות”
(צילום: קובי קואנקס)

“צפו לתגליות משמעותיות בנושא הקורונה”

כרמי כיסאר (43) מרחובות, מנחה, מתקשרת רוחנית ומלמדת מיסתולוגיה
מאז שהיתה ילדה, כרמי כיסאר תמיד הרגישה שיש לידה אנרגיה מסוימת, לא ברורה. אף אחד לא הצליח להסביר לה את פשר התחושה, מה שגרם לה להפוך לילדה פחדנית. “רק בגיל 30 הבנתי שאני פוגשת אנרגיות”, היא אומרת, “תוך כדי חקירת הנושא הבנתי שאני חווה תקשור”.
לאורך כל השנים, כיסאר תמיד עסקה בעבודות נוספות. “הייתי מורה, עבדתי בחברות הייטק ובקונסוליה בארה”ב. לפני שש שנים החלטתי לעזוב את כל עיסוקיי כשכירה ולהתמקד רק בתקשור. אני מרגישה שאני במקום הנכון, ממלאת את הייעוד שלי ומקבלת עליי את השליחות”.
כיסאר מסייעת למי ש"רוצה להבין את המסע של הנשמה" באמצעות תקשור, פתיחה בקפה ובקלפים. "אני רואה דרך העיניים את הנשמה בצורה הכי נקייה, בלי המסכות והאגו”.
בנוסף, מלמדת כיסאר לימודים רוחניים במיסתולוגיה - מונח משלה למיסטיקה, מיתוסים ולוגיקה.
מה מחכה לנו בשנה הקרובה?
“הקורונה הגיעה כדי לחדד ולהעמיק את הקונפליקטים, להעלות אותם למודע ולהתמודד איתם. העבודה הפנימית שלנו היא לשכנע את החלק בתוכנו שנמצא בתקיעות שכדאי לו להתקדם. הקורונה עושה את זה בצורה מדהימה כי היא מכריחה אותנו לא לברוח לאוטומט ולשגרה".
יש לנו סיבה להיות אופטימיים?
"לאנשים קשה לעשות שינויים בחיים, אבל כמו שזה נראה, אין סיבה לצפות שהכל יחזור לקדמותו. התגליות שעומדות לפנינו הולכות לשנות את אורח החיים ומצריכות מאיתנו חשיבה ותפיסה אחרת של המציאות. בחצי השנה הקרובה, צפו לתגליות משמעותיות בנושא הקורונה”.
// אביגיל קדם
6 צפייה בגלריה
מיטל אלבז־לביא. "הכלכלה גם תהיה יחסית יציבה"
מיטל אלבז־לביא. "הכלכלה גם תהיה יחסית יציבה"
מיטל אלבז־לביא. "הכלכלה גם תהיה יחסית יציבה"
(צילום פרטי)

"הממשלה תישאר"

מיטל אלבז־לביא (42) מפתח תקוה מתקשרת, מטפלת אנרגטית מומחית ברפואה קבלית
"באתי לעולם כמתקשרת וכהילרית", אומרת מיטל אלבז־לביא, מטפלת אנרגטית, מומחית ברפואה קבלית ומאסטרית ברפואה משלימה. "זה התחיל בגיל שלוש. גדלתי בגן דתי, שם למדנו להתפלל בכוונה טובה ואז נפתחה לי העין השלישית. התחלתי לראות דברים, וזאת בנוסף לעובדה שאני דור רביעי למשפחה של מיסטיקנים".
בגיל ארבע היא החלה לטענתה לחוש תחושות מיוחדות לגבי אנשים: מי בהריון, מי לא בסדר ומי צפוי להתחתן. בגיל 15 החלה לייעץ לאנשים בתשלום. "בדרך כלל אני מתקשרת באמצעות תווי פנים וקול, בודקת אם יש חסימה מנטלית, אנרגטית, אולי עין הרע או כישוף, ונותנת הכוונה וייעוץ כיצד לפעול. אני משתמשת בקלפים, ספרי קודש, הילינג, קבלה, צמחי מרפא ועוד".
מה צפוי בשנה הבאה?
"הממשלה תישאר באותו הרכב, ההנהגה תהיה יותר מחוזקת ומאוחדת ויהיה יותר שיתוף פעולה בין השרים, שיבינו שלאור המצב צריכים להיות יותר מאוחדים ולאחד את העם. הכלכלה גם תהיה יחסית יציבה, ותהיה תקופה של התרוממות בתנאי שלא יהיו סגרים.
"הקורונה לא הולכת להשתנות ולא הולך להיות יותר קל. היא תישאר איתנו ולא תיעלם בשנה הקרובה. יהיו תנודות למעלה ולמטה שיושפעו גם משיתוף הפעולה של ההנהגה עם העם. אני כל הזמן שומעת באוזן 'חוסר אמון', ולכן חושבת שההנהגה צריכה ליצור אמון מצד התושבים ופחות להיות עסוקים בכוחניות, ואז הקורונה תחזור להיות יותר מאוזנת ויהיו פחות נדבקים".
// מתן דויטש