למרות העלייה בתחלואה והתקנות למניעת התפשטות הקורונה, במיינט ירושלים מדווחים כי מספר סוכות ענק, המיועדת לאירוח מאות מתפללים הוקמו בשכונת מאה שערים. יש לציין, כי רק בשבוע האחרון נדבקו כ- 4,147 מתושבי העיר בנגיף.

4 צפייה בגלריה
סוכות הענק במאה שערים
סוכות הענק במאה שערים
סוכות הענק במאה שערים
(צילום: לירן תמרי)

4 צפייה בגלריה
סוכות הענק במאה שערים
סוכות הענק במאה שערים
סוכות הענק במאה שערים
(צילום: לירן תמרי)
עוד בענייני הקורונה, במיינט חולון דיווחו כי יחידת אתגר בלהב 433 ושוטרי מחוז תל אביב חשפה השבוע מסיבה רבת משתתפים שהתקיימה בעסק לשטיפת רכבים בישוב אזור. המסיבה נערכה תוך הפרה בוטה של הסגר כשהמשתתפים נמנעו משמירה על ריחוק חברתי ומעטיית מסכות. במהלך הפעילות אותר במקום מפר בידוד ונרשמו למעלה מ-50 דוחות לנוכחים במקום בגין הפעלת מקום ציבורי שהפעלתו נאסרה, יציאה ממקום מגורים לפעולה שאינה מותרת והפרת בידוד. כמו כן, נעצרו שישה נעצרו לחקירה באזהרה בסיומה שוחררו ונגד בעל העסק נפתח תיק פלילי. כך זה נראה:

איך מאווררים תוכי בימי הסגר? במיינט פתח תקוה מספרים כי תושבת מרכז העיר תיעדה תוכי שהונח בכלוב על מנוע המזגן הביתי של שכניה במשך שעות ארוכות תחת השמש הקופחת. לאחר שפנתה למוקד העירוני נאמר לה כי לטענת בעל הכנף הוא הוצא להתאווררות. "אין בעיה שיתנו לתוכי לנשום אויר, אבל כשאתה מניח תוכי בכלוב קטן תחת השמש הקופחת ללא צל במשך כמה שעות, ועוד עם מנוע של מזגן שעובד תחתיו ופולט חום, זה פשוט עינוי", אמרה התושבת. "התאווררות יכולה להיות שעתיים וגם בצל, כך שבמקרה הזה התאווררות זו לא. אני לא יודעת אם היו לו מים או לא, אבל עדיין להשאיר אותו חשוף כך למשך זמן רב? זה לא מסתדר. אני יודעת שתוכי עלול לגרום ללכלוך ורעש, אבל אם לא מסתדרים אפשר גם למסור אותו".

מיזם מתוק במיוחד להקראת ספרים לתינוקות בפגייה התקיים במרכז הרפואי מאיר. במיינט כפר סבא ציינו כי הפעילות, הנעשית בשיתוף הספרייה העירונית לילדים בכפר סבא, הינה חלק מפרויקט עולמי המתקיים בחודש ספטמבר בפגיות שונות ברחבי בעולם -אוסטרליה, ארה"ב, ניו זילנד, פורטוגל, ספרד, אירלנד ולבנון. הקראה לתינוק בפגיה מעשירה את זמן האיכות המשותף בין ההורה לתינוק ומהווה זמן ייחודי להיכרות הדדית ולהיקשרות. "כבר בשלבים המוקדמים של החיים, התינוק מסוגל להבחין בין קולם של הוריו לשאר הקולות והצלילים בפגיה", מסבירה ד"ר צופיה באואר-רוסק, מנהלת המחלקה לטיפול מיוחד ביילוד במרכז הרפואי מאיר ומדגישה: "באמצעות ההקראה יכולים ההורים לשדר לתינוקם רכות, אהבה ולהסב לו רוגע וביטחון. קריאה יומיומית המותאמת לתינוק וחשיפתו לצלילים וחרוזים המושמעים על ידי הוריו עשויה לתמוך בהתפתחות השפתית והתפקוד השכלי לטווח הארוך".

4 צפייה בגלריה
מיזם "נוגעים במילים" בפגיה בבית חולים מאיר
מיזם "נוגעים במילים" בפגיה בבית חולים מאיר
מיזם "נוגעים במילים" בפגיה בבית חולים מאיר
(צילום: דוברות בית החולים)
במיינט באר שבע סיפרו על מבצע מיוחד ומרגש שהתקיים בדימונה: שישה עשר ילדים בגילאי 8 עד 12 המשתתפים בתכנית "פותחים עתיד" של הסוכנות היהודית, "אימצו" קשישים שמעולם לא הכירו או פגשו והכינו להם ברכות לקראת החג וצירפו מתנה, כדי לשמח אותם בתקופה מורכבת זו. הילדים, שהתנדבו למבצע, קיבלו רק את שם הקשיש לו הם כותבים. את המבצע יזמה והפיקה ענבל מונטיאנו, נאמנה בתכנית "פותחים עתיד" בעיר, יחד עם יעל ביטון האחראית על המתנדבים בעיר.

4 צפייה בגלריה
מאי ואברהם
מאי ואברהם
מאי ואברהם
(צילום: פרטי)

אחת המשתתפות במבצע היא מאי (10) שכתבה לאברהם ובירכה אותו בחיים ארוכים, שמחים ומאושרים ובבריאות איתנה. את מכתבה של מאי והשי המיוחד הניחה רויטל סוויסה הנאמנה של מאי, על פתח ביתו של אברהם והוא הופתע למצוא אותם כשפתח את הדלת. בשיחת וידאו שהתקיימה בין השנייה הודה אברהם בקול חנוק מדמעות למאי על המכתב ובירך אותה בשנה טובה. "עשית לי את החג", הוא אמר בהתרגשות. "טוב לדעת שיש לנו דור כזה, שלא שוכח אותנו גם בתקופות כאלה, כל הכבוד לך, עשית לי טוב על הלב". הוא ביקש ממנה שתמשיך לשמור על קשר גם בעתיד וסיפר שדברים כמו אלה, נותנים לו כוח להמשיך בתקופה כל כך קשה.