בימים אלה שאול מנחמי מחולון כמעט ולא יוצא מפתח ביתו. הוא בן 85, וכחלק מקבוצת סיכון להידבקות בקורונה, הוא מעדיף להימנע מסיכונים ומקפיד להתרחק מאנשים. על מנת להפיג את הבדידות הוא נהנה משיחות טלפון עם הנכדים וכמובן מסדרות טלוויזיה, אך כשהאינטרנט בביתו נותק הוא נשאר מבודד וחסר אונים.
1 צפייה בגלריה
מנחמי ורס"ל לי כהן. "לא מובן מאליו"
מנחמי ורס"ל לי כהן. "לא מובן מאליו"
מנחמי ורס"ל לין פרץ. "לא מובן מאליו"
( צילום: קובי קואנקס)
"הכל מבוסס על החיבור של חברת התקשורת, הטלפון, הטלוויזיה והאינטרנט", מסביר מנחמי. "ניסיתי לתפוס אותם אבל בגלל שהיה עומס אף אחד לא ענה לי במשך יומיים. התאלמנתי לאחרונה וילדיי ונכדיי שומרים על בריאותי ומתרחקים, אבל בשעות הלילה הייתי כבר נואש ונקטתי בצעד חריג. התקשרתי למוקד 100 וביקשתי עזרה. כמו כל אזרח במצוקה הרגשתי שזה המקום הנכון לפנות אליו".
כבר בתחילת השיחה התנצל מנחמי על הפנייה החריגה, אך למנהלת המשמרת, רס"ל לין פרץ, היה ברור שבימי קורונה מדובר בבעיה אמיתית. "כמנהלת משמרת אני מאוד עמוסה, אם בימי שגרה אנחנו מקבלים 1,600 שיחות בממוצע, בימי קורונה אנחנו מקבלים 4,000 שיחות, לכן אני מנסה לעזור ולקבל שיחות.
כשדיברתי איתו הוא נשמע מבוגר ומאוד מתוסכל. הפניתי אותו למוקד 110 של המשטרה שמסייע בפניות אבל ברגע שניתקנו את השיחה הרגשתי שפספסתי משהו ומיד חזרתי אליו. אמרתי לו שאני אעזור לו ומצאתי קו מקוצר שיש למשטרה לחברת התקשורת. זה לא היה פשוט, חיכינו זמן רב אבל כשענה נציג הסברתי שהבן אדם לא יכול לחכות כמה ימים לטכנאי כי זה מצב דחוף. הם התחייבו לשלוח באופן מיידי כבל שסייע לחיבור זמני ולאחר מכן פתרו את הבעיה".
מנחמי שהופתע מהגישה החליט לשלוח מכתב תודה למפכ"ל ולמשטרת ישראל. "היא היתה כמו מלאך, מלאה בסבלנות ורוגע. לא ציפיתי לכזאת לבביות, אחרי הכל פניתי אליה עם בקשה די מוזרה. אבל הייתי נואש והיא נתנה לי תחושה שהיא לא עוזבת אותי עד שאנחנו פותרים את זה יחד. בימים בהם המשטרה מותקפת מכל כיוון חשוב שכולם ידעו איזו עבודת קודש הם עושים".
רס"ל פרץ הופתעה מהמכתב המרגש וביקשה להודות למנחמי: "זה ממש לא מובן מאליו, לפעמים מתקשרים בחזרה ומודים אבל הוא ממש השתדל. כואב לראות כמה דברים רעים נאמרים על שוטרים שעושים את עבודתם ולכן זה כיף כשמקבלים כזאת הכרת תודה".
צפו במפגש המרגש בין השניים: