סיפור של תלמיד גימנסיית "הרצוג" בחולון הטוען שנמנע ממנו להצטלם לספר המחזור כיוון שאמו לא שילמה את תשלומי ההורים לבית הספר במלואם, עורר סערה בעיר. הבוקר (שלישי) קיבל צוות בית הספר חיזוק בלתי צפוי: מועצת התלמידים שלחה מכתב שבו היא מביעה תמיכה בצוות החינוכי.
1 צפייה בגלריה
ירין איברמיאן
ירין איברמיאן
ירין איברמיאן
(צילום: מתוך אתר ynet)
סיפורו של ירין איברמיאן, תלמיד כיתה י"ב בתיכון הרצוג בחולון, פורסם לראשונה באתר ynet על ידי הכתבת תמר טרבלסי חדד. לטענת איברמיאן, רכז השכבה הוציא אותו מהכיתה בה נערכו צילומי ספר המחזור של בית הספר עקב חוב כספי של אימו לבית הספר. איברמיאן סיפר כי אימו מלצרית שעקב הקורונה יצאה לחל"ת וכי הוא ואחיו עובדים בלילות על מנת לשלם את תשלומי בית הספר והוצאות נוספות.
במשרד החינוך מיהרו לגנות את המקרה, הבטיחו כי תמונתו של התלמיד תופיע בספר המחזור ואף הבהירו כי כי אין למנוע מתלמיד מתן שירות חינוכי בשל בעיות כלכליות, מדיניות זו של המשרד עוגנה בנהלים של חוזר מנכ"ל.
בית הספר הכחיש את פרטי המקרה וטען כי התלמיד קיבל הנחה וכי בקשת התשלום לא הותנתה בצילום.
עם זאת הנזק כבר נגרם והתלמיד סיפר כי ההשפלה אינה עוזבת אותו.
הבוקר (שלישי) נודע כי ועד התלמידים של בית הספר בחר להביע תמיכה בצוות בית הספר, במכתב ששלחו התלמידים הם כתבו:
"נציגי מועצת התלמידים מגימנסיה 'הרצוג' בחולון רוצים להתייחס למקרה שקרה לאחד מתלמידי בית הספר. אנו יכולים להעיד שבית הספר מעניק תמיכה מקיפה בכל התחומים, בין אם מבחינה לימודית או כלכלית, מבחינה רגשית או כל תחום שבו נזעק לעזרה, ישנם פרויקטים רבים העוזרים לתלמידים בעלי קשיים כאלה ואחרים.
לדוגמא: בית הספר מחלק כל בוקר כריכים לתלמידים נזקקים, מעניק מלגות, מקיים תגבורים אינסופיים בשעות אחר הצהריים ללא תשלום וגייס תרומות מחשבים בתקופת הקורונה למען התלמידים וההצלחה שלהם. מה שמאחד את הגימנסיה שלנו הוא הצוות המסור האכפתי והמכיל הדואג לתלמידים כאילו הוא אחד מבני המשפחה. כל תלמיד בהרצוג יסכים ללא עוררין שהרצוג זו משפחה וזו תחושה שאפשר להרגיש אותה מהבוקר טוב שנאמר לשומר בשער ועד למנהל שניתן לפנות אליו בכל בעיה וכל הזמן".
את המכתב חתמו בהבהרה כי הוא נכתב מיוזמתם האישית וללא לחץ מבית הספר.