אידה פינגר, אשה בשנות ה־60 המאוחרות לחייה, תושבת שכונת נאות רחל בחולון, עלולה לרצות ארבעה ימי מאסר בפועל, וזאת בעקבות גזר דין של בית המשפט לעניינים מקומיים בחולון. העילה: אינה מסוגלת לשלם את הקנסות שהצטברו נגדה בגין האכלת חתולי רחוב וגרימת מפגעי סביבה.
תחילתו של הסיפור החריג לפני למעלה משנתיים, אז החלו שכניה של פינגר, שהתגוררה ברחוב אילת בעיר, להתלונן על כך שהיא מאכילה עשרות חתולי רחוב עזובים. התלונות הועברו למוקד העירוני ומדי שבוע נשלחו פקחים על מנת להזהיר את פינגר כי חל איסור להאכיל חתולים ולגרום ללכלוך ברחובות העיר, כולל בחצרות בניינים.
1 צפייה בגלריה
"אני עושה מעשה טוב למען בעלי חיים"
"אני עושה מעשה טוב למען בעלי חיים"
"אני עושה מעשה טוב למען בעלי חיים"
(פרטי)
בשלב מסוים עברה פינגר להתגורר ברחוב אורים בעיר וגם שם המשיכה במנהג האכלת חתולי הרחוב שמספרם גדל מאוד, וכפי שהיא עצמה מעידה, כיום היא מאכ
ילה קרוב ל־60 חתולי רחוב השייכים לה.
לפני כשנה הצטבר סך חובותיה של פינגר בגין קנסות שצברה לסכום של 1,472 שקלים ומאחר והיא מגדירה את עצמה "אישה קשת יום". בעקבות זאת היא פנתה לבית המשפט וביקשה להישפט במקום לשלם את הקנס הגבוה.
בסוף חודש דצמבר האחרון, עוד לפני שהתקיים דיון בעניינה לבקשתה, קיבלה פינגר מכתב התראה מבית המשפט לעניינים מקומיים תחת הכותרת 'הפעלת פקודת מאסר'. כשפינגר ביקשה לברר מה הכוונה היא גילתה כי מאחר שלא הסדירה את תשלום החוב היא צפויה למאסר של ארבעה ימים.
"אין שום סיכוי שזה יקרה וזה ממש לא הגיוני", היא אומרת בכאב. "יש לי עשרות חתולים ורציתי לבוא ולהסביר שאני מאכילה אותם רק באוכל יבש והחוק מתיר לי לעשות את זה. אני בת לשורדת שואה, אין לי כסף לשלם את הקנסות ואני בסך הכל מנסה לומר ולהבהיר שאני עושה מעשה טוב למען בעלי חיים עזובים ואני מקווה שיתחשבו בי".
מעיריית חולון נמסר: "לאחר שהתושבת ביקשה להישפט היא קיבלה מבית המשפט זימון לדיון, אליו לא טרחה להגיע. משכך, קיבלה 'קנס בהעדר' ומאחר שלא שילמה ולא הגיבה לו, נשלחה אליה פקודת מאסר. בכל עניין הקשור לכך, עליה לפנות לבית משפט".