"תמיד אהבתי להתעסק בזה, הייתי יושב שעות על גבי שעות עם הקוביות שלי וגם מלמד אחרים שהביעו התעניינות. לאורך הדרך גם גיליתי שיש הרבה סוגים של 'קוביות' - פירמידות, פאזלים ומבנים נוספים". הדובר: ים מוכתר, שאחז לראשונה קוביה הונגרית בגיל 11, ומאז לא עזב אותה. עכשיו הוא חולם לבסס קהילת קיוברים ישראלית בשם "קיובינג", שתתן מקום של כבוד לחידה הצבעונית.
1 צפייה בגלריה
מוכתר והקוביות. "מסייע למחשבה ולזיכרון"
מוכתר והקוביות. "מסייע למחשבה ולזיכרון"
מוכתר והקוביות. "מסייע למחשבה ולזיכרון"
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם >>
"השיא שלי הוא 12 שניות", מציין מוכתר בגאווה (21). בתקופת הסגר החל מוכתר להעביר סדנה מקוונת בתחום, לילדים. "צריך להתחיל וזה זורם לבד", הוא מסביר, "לא צריך להיות גאון, כל אחד יכול לפתור קוביה, צריך רק סבלנות, תרגול וכמובן רצון".
מוכתר, חייל משוחרר וסטודנט להנדסת בניין, מאמין שקהילה שתקדם את משחק הקוביה, יכולה להצליח גם בישראל: "בחו"ל התחום מקבל הרבה כבוד, יש תחרויות, כנסים, חנויות ייעודיות וגם אתגרים כמו פתירת קוביה בתוך המים, שחקנים מובילים וספונסרים. בארץ, לצערי, הקהילה מאוד קטנה".
אתה באמת חושב שזה יצליח?
"זאת המטרה. יש במשחק הזה הרבה טכניקה, תכנון, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. זה מפתח את המחשבה ועוזר לחזק את הזיכרון. יש לי בן דוד שכל הסגר היה סגור מול המסך, מאז שהבאתי לו קובייה הוא לא עוזב אותה. זה יכול לעזור לילדים להתנתק מהמסכים ולסייע למבוגרים להפיג את הבדידות. בגלל זה כל תחום הלימוד מאוד קוסם לי, כרגע יש לי בסדנה רק ילדים ואני מאוד אוהב ללמד אותם. לא צריך זום או אפליקציה כדי ללמוד לפתור קוביה. אין ספק שזה מפתח להם את המוח בדיוק כמו לימודים בבית הספר".
בתמיכת הוריו מוכתר פתח את העסק Cubingisrael והוא מזמין אתכם להציץ בעמוד האינסטגרם הססגוני שלו: "הפידבקים מדהימים ואני מאמין שיחד נוכל ליצור קהילה ישראלית של שחקנים".
כל העדכונים - חדשות חולון