רפי וברכה מעודה, בני זוג כבני 70, מתגוררים בדירת קרקע בשדרות ירושלים בחולון כבר 40 שנה, באיזור שבו עובר הקו הירוק של הרכבת הקלה. בימים אלה הזוג מנהל מערכה משפטית נגד חברת נת"ע, שבמסגרת עבודות הרכבת הקלה מבקשת להפקיע חלק מחצר ביתם. השבוע קיבלה המשפחה טלפון ובו נאמר להם שעל אף שהדיון עומד ותלוי, חברת נת"ע מעוניינת להוציא את ההפקעה לפועל בכל יום.

1 צפייה בגלריה
רפי בחצר ביתו. "הלב שלי לא יחזיק מעמד"
רפי בחצר ביתו. "הלב שלי לא יחזיק מעמד"
רפי בחצר ביתו. "הלב שלי לא יחזיק מעמד"
(צילום: קובי קואנקס)
לפני מספר חודשים, כאמור, גילו בני הזוג כי במסגרת העבודות של חברת נת"ע להקמת הקו הירוק, המדינה מבקשת להפקיע חלק משטח ביתם ולטענתם הוצע להם פיצוי זעום על השטח. בני הזוג הגישו ערר ובימים אלו הנושא נידון בבית המשפט. לאור המצב החריג במדינה הדיון שתוכנן לשבוע שעבר בוטל, ובני הזוג מעודה האמינו בתמימותם כי עד ליישוב הסוגיה ביתם בטוח.
השבוע הם הופתעו לגלות כי למרות שהם נדרשים להסתגר בביתם, חברת נת"ע מבקשת להתחיל כבר עכשיו בעבודות בשטח החצר שלהם. "התקשרה נציגה ורצתה שנבוא לפגישה", אומר רפי. "הסברתי לה שאנחנו אנשים חולים ושאסור לנו לצאת מהבית, אז היא אמרה שהם יבואו לחצר שלנו, שהם כבר רוצים להוריד את הגדר ולקחת 90 מטר מהשטח שלנו עבור סכום פיצוי מגוחך. הייתי המום, אלו ימים מטורפים, כל המדינה במשבר, משרד הבריאות מזהיר שאסור לאנשים קשישים להיחשף לצעירים והם חושבים שזה זמן טוב להכניס לי פגישות ו'שופלים' לחצר? אני מדבר איתך וכולי רועד מזעם, הם מנסים לנצל את זה שאנחנו אנשים מבוגרים ורומסים את זכויותינו".
כעת מעודה חושש כי כלי העבודה יגיעו לשטח ללא הסכמתו. "מה אני אעשה אם הם יבואו? אשתי עם בעיות לב ואני אחרי אשפוז ממושך, אני אפילו לא יכול לצאת לדבר איתם כי זה מסוכן לבריאותי. האם ייתכן שהם פשוט ייקחו לנו חלק מהבית בלי שנוכל להתנגד? אני לא מבין איך חברה כזאת מרשה לעצמה לפעול בזמן שהנושא נידון בבית משפט, זה ניצול ציני ואכזרי של המצב שלנו. אם הם יבואו לכאן זה ייגמר באסון, הלב שלי לא יחזיק מעמד מהכעס, אנחנו ממש נסערים וחוששים".
מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "אין ממש בטענות. העתקת הגדר והשער אף תואמו עם מר מעודה. על פי הנוהל מבצעת נת"ע תפיסת חזקה רק בחלוף 30 ימים מקבלת הודעה רשמית, כזו שמר מעודה עדיין לא קיבל. נת"ע מבצעת הפקעות במשורה ורק על פי ההכרח, ומבקשת לאחל למר מעודה, לבני ביתו ולכלל ישראל בריאות וחזרה מהירה לשיגרה".