מי ימנע את האסון? אמיר ספיר מחולון, מומחה לעבודות בגובה, הבוחן במסגרת עבודתו אתרים ברחבי הארץ אך יש לו רגישות גבוהה לעיר מגוריו, במיוחד לאחר התאונה שהתרחשה לפני כשנתיים ובה נהרג מאיר פלשתייב מנפילת קורה.
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה במשה הס
אתר בנייה במשה הס
אתר בנייה במשה הס
(צילום: אמיר ספיר - מומחה לעבודה בגובה)
בשבוע שעבר בחן ספיר אתר בנייה ברחוב משה הס, והבחין כי העבודות מתבצעות ללא גגון ראוי שימנע נפילת ציוד. לדבריו, מיהר לעדכן את העירייה.
"בעבודות כאלו חייבים גגון, כיוון שהעבודות נעשות מעל המדרכה עליה עוברים אנשים" אומר אמיר ומדגיש: "זה מסוכן וזה לא חוקי. אחרי שבוע שלם שאף אחד לא פונה אלי פניתי מיוזמתי לאגף ההנדסה ושם אמרו שפקח ביקר במקום, נתן הנחיות והלך. בתוקף סמכותו לסגור את האתר, אז למה הוא לא עושה את זה? אף אחד לא יכול להבטיח שילד שיעבור שם בדרך לבית הספר לא יספוג לגנה או פטיש שיפלו מלמעלה, מדובר בסיכון חיי אדם".
ביולי 2018 נהרג מאיר פלשתייב בן 21 במותו, לאחר שקורת עץ נפלה מאתר בנייה ברחוב האצ"ל בחולון ופגעה בראשו. בינואר 2020 הוגש כתב אישום נגד שתי חברות ו 6 נאשמים נוספים שהיו מעורבים בהקמת האתר ובין היתר נכתב בו כי היעדר אמצעים למניעת נפילת חפצים גרם למותו של פלשתייב.
"בגלל הסחבת של עיריית חולון פניתי גם למוסד לבטיחות ולמנהל הפיקוח של משרד העבודה, בתקווה שהם יפעלו יותר מהר. חבל שלא לומדים לקח, כבר קרה אסון בחולון בגלל הנושא הזה, לא צריך לחכות לאסון הבא", מסכם ספיר.
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "משרד העבודה, שהוא הגוף המוסמך לפיקוח על הבטיחות באתרי הבנייה, כבר הוזמן לטיפול במקום. הפיקוח העירוני על הבנייה פועל מול הקבלן ליצירת הגנה על המדרכה".
ממנהל אתר הבנייה נמסר בתגובה: "פנו אלינו מהעירייה וממשרד העבודה, הם ראו שהכל מסודר אצלנו, יש לנו הרבה ניסיון עם אתרי בנייה ומעולם לא היתה דרישה כי האתרים האלו לא דורשים גגון. למרות זאת, היזם הגיע להבנות עם העירייה ואנחנו נקים גגון במהירות למרות שאין הכרח מטעמי בטיחות".