תושבת האזור יוצאת נגד החלטה משפטית בערכאה נמוכה יותר לפיה יחול שינוי מהותי במשמורת ילדיה והיא תועבר לאב בלבד. האישה מתקוממת במיוחד על דבריו של השופט לפרוטוקול, בהם נטען כי "היתרון באבא משמורן שהאם תקבל סטירה".
2 צפייה בגלריה
"אלחם על טובת ילדיי"
"אלחם על טובת ילדיי"
"אלחם על טובת ילדיי"
(צילום המחשה: shutterstock)
אחרי גירושי השניים ידעו יחסיהם עליות ובעיקר מורדות ונטען בעבר כלפי האישה כי היא משמיצה את האב בפני הילדים. לאחר פסק הדין פנתה האישה לעו"ד נבון קצב שהסביר לה כי האפשרות היחידה לשינוי ההחלטה היא ערעור למחוזי והציע לשתף פעולה עם עו"ד זהר רון.
"היא הגיעה אליי נסערת וסיפרה לי כי היא חוששת מהסיכוי לאבד את ילדיה", מספרת עו"ד רון. "היא ציינה בפניי כי לאורך השנים היא אם למופת ושילדיה תמיד נראים טוב, מטופחים ומקבלים תעודות הצטיינות בבתי הספר". היא סיפרה עוד כי "ילדיי אוהבים אותי ואני אותם. בכל הזדמנות אני מקבלת מהם ברכות וציורים עם לבבות. אני אמא טובה ולא מצליחה להבין איך קרה מחדל כזה שגוזל ממני את ילדיי בלי שום סיבה. נגרם פה עוול נוראי. אלחם על טובת ילדיי עד לנשמת אפי האחרונה".
עו"ד רון הכינה עבורה את הערעור וכך כתבה: "דווקא עכשיו, כשעולם הילדים מתערער עקב שהייה ממושכת בבית ואי הגעה למסגרות הלימוד בגלל התפשטות נגיף הקורונה, לא יעלה על הדעת לגרום טלטלה עזה ונוספת בחייהם. דווקא עכשיו, כשנמצאים כל הזמן בבתים, הכי מתקבל על הדעת והגיוני שהילדים יחלקו את הזמן בין הוריהם הגרושים כפי שהיה עד כה. גם ככה הקורונה גרמה לתחושה של לחץ וחוסר ודאות והילדים זקוקים לשני ההורים שלהם.
2 צפייה בגלריה
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
(צילום: יח"צ)
"האישה הסכימה מההתחלה שהמשמורת תהיה משותפת בחלקים שווים כי הילדים צריכים להרגיש שיש להם גם אמא וגם אבא. היא מבקשת שהסטטוס-קוו יישמר וימשיך להתנהל בחלוקת זמנים שווה בינה לבין האב. מדובר בדיני נפשות".
עו"ד רון, מה כל כך מקומם אותך בהחלטה הראשונה?
"שלא ייתכן מצב אבסורדי שכזה בו האם תאלץ לצמצם בצורה משמעותית את זמני השהייה שלה עם ילדיה עקב פסיקה שגויה ודווקנית. גם לא מקובלים דבריו של כבוד השופט שאמר שהדבר הטוב במתן המשמורת לאב זה שהאם תקבל סטירה.
"אנחנו לא נמצאים במדינת דיקטטורה ואין זה מתפקידו של כבוד בית המשפט להכות את האם. גם לא מטאפורית. השיקולים בנטילת המשמורת מאחד הצדדים צריכים שיהיו כבדים בהרבה, דבר שבתיק הזה לצערי לא קרה. לכן אנו מברכים על האפשרות לגילוי ועשיית צדק באמצעות הערעור שהוגש".