האם בקרוב תהפוך אחת החלקות בבית העלמין חולון (הממוקם טריטוריאלית בבת ים) למוקד עלייה לרגל? כך לפחות נראה שמתכננים גואל רצון (שנגזר עליו מאסר ממושך) ובנו יגאל, שיש הרואים בו את ממשיך דרך אביו.
1 צפייה בגלריה
גואל רצון
גואל רצון
גואל רצון
(צילום: יריב כץ)
ב-2014 הורשע גואל רצון בעבירות פוליגמיה, אונס ועבירות מין נוספות שביצע נגד נשותיו ובנותיו, שהיו חלק מ"הרמון" הנשים שעמד בראשו לאורך תקופה ממושכת. הוא נידון ל-30 שנות מאסר. בשנים האחרונות חלה רצון בסכרת, ולאחרונה עבר כריתת רגל עקב סיבוכים של המחלה.
תחילה חשש בנו ומי שנחשב לממשיך דרכו, יגאל רצון, כי לא ימצא מקום לקבור את רגל אביו, כיוון שלרוב איברים שנקטעים מוטמנים על ידי חברת קדישא בקבר המיועד לכך, אך רצון הבן ביקש למצוא מקום בו יוכל לדעת היכן הרגל נמצאת.
לאחר דין ודברים מול 'חברה קדישא' התקבלה החלטה כי הרגל תיקבר בבית העלמין בחולון (בת ים) במקום לא מסומן, אך ביום שבו אביו ילך לעולמו הוא יקבר באותו מקום, ובנו ישלם 58 אלף שקל עבור הקבורה. יגאל רצון הסביר עד כמה חשוב לו לכבד את אביו, וכי קבורת הרגל היתה אירוע מרגש ומשמעותי עבורו. אך כעת נראה כי יתכן והטמנת הרגל בבית העלמין חולון היא רק ההתחלה.
בעבר הורה יגאל רצון לבנו כי יהפוך את קברו למוקד קדוש ומכובד, אליו יעלו (לשאיפת האב) לרגל כל צאצאיו הרבים. בנו יגאל אף סיפר בריאיונות לתקשורת כי אביו מצפה ממנו להקים לו קבר מפואר עם מבנה גבוה שימשוך את העין וישמר את זכרו בקרב הציבור בישראל, בנוסף הוא מקווה כי קברו יהפוך למוקד עליה לרגל כפי שנעשה בקברי צדיקים.
"לפי מה שהבנתי אף אחד לא יודע בדיוק איפה זה, גם לא עובדי בית העלמין, כי חוששים שינסו להתנכל לו", אומר השבוע ל"מיינט חולון" גורם המעורה בדבר, ומוסיף: "בבית העלמין יש חלקה לפגים וחלקה לקהילות שנספו בשואה, אבל חלקה לרגלים זה דבר חדש. החשש האמיתי הוא שהמשפחה תנסה להפוך את המקום לסוג של מקדש, כרגע אין להם סיכוי כי חברה קדישא מאוד ממוקדים בזה ואין סיכוי שהם יאשרו משהו חריג, בטח לא מבנה גדול, אבל אני מאמין שעם השנים הנושא ישכח, ומי שעדיין מאמין בגואל ימצא דרך להאדיר אותו".