לראשונה, הציבור הרחב יקבע מה ההטבות שיקבלו נהגים מהמדינה כשישנו את הרגלי הנסיעה שלהם. בקרוב, יוכלו נהגים שיצטרפו לפרויקט התמריצים "דרך ערך" של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, לקבל שורה של הטבות במגוון קטגוריות ביניהן: הסעדה, בידור בילוי ופנאי אותן יקבלו בתמורה לשינויים בהרגלי הנסיעה שלהם, וזאת, בנוסף לאלפי השקלים שיקבלו המשתתפים בסוף השנה. לאור זאת, קוראת כעת חברת נתיבי איילון לציבור הנהגים מכל הארץ להשתתף בסקר ראשון מסוגו בו ישפיעו על ההחלטה מהן ההטבות שהמדינה תחלק להם.

2 צפייה בגלריה
נתיבי איילון
נתיבי איילון
נתיבי איילון
(צילום: מוטי קמחי)
כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט https://www.derecherech.co.il/quiz לענות על שאלון ההטבות של דרך ערך ולהשפיע. תוצאות הסקר יסייעו בקביעת ההטבות שיכללו במסגרת מכרז שיפורסם בשבועות הקרובים לחברות שיספקו את ההטבות לפרויקט.
ההטבות בפרויקט מחולקות ל-3 רמות מחיר: הטבה קטנה, הטבה בינונית והטבה גדולה בהתאם לגודל האתגר הנדרש לעמוד בו לצורך הזכייה בהטבה. כך לדוגמא, הטבה קטנה, תתקבל אם המשתתף ייסע פעם בשבוע ברכבת משימה שעבורה יוכל לקבל קפה ומאפה. משתתף יקבל הטבה בינונית בדמות ארוחת בוקר, לדוגמא, אם ייסע 10 נסיעות בתחבורה ציבורית במהלך חודש אחד. ואילו הטבה גדולה תתקבל אם המשתתף ימנע מנסיעה בשעות העומס עם הרכב הפרטי במהלך חודש שלם. על עמידה באתגר זה הוא יקבל זוג כרטיסים לסרט. אתגרים אלו מהווים שכבה נוספת בהבנת הכוח המניע את ציבור המשתמשים לשינוי הרגלי הנסיעה שלהם והפחתת השימוש ברכב הפרטי.

2 צפייה בגלריה
דרך ערך
דרך ערך
דרך ערך
(צילום מסך)
איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון: המשימה שלנו היא לייצר אלטרנטיבה לרכב הפרטי לא רק באמצעות טיפול בתשתיות התחבורה אלא גם בניהול הביקושים בפועל. כחלק מהחשיבה החדשנית של הפרויקט אנו קוראים לציבור לא רק להצטרף לפרויקט, אלא גם לעזור לנו לבחור איזו מתנה המדינה תעניק להם. "דרך ערך" הוא נדבך חשוב במכלול הפתרונות שמקדמת חברת נתיבי איילון המייצרים לציבור אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ואני מקווה כי הפרויקט יתרחב ויהפוך לתוכנית לאומית".
פרויקט "דרך ערך" הינו פרויקט שמטרתו לעודד שינוי התנהגות בקרב ציבור הנוסעים ברכב פרטי על ידי מתן תמריצים כספיים והטבות. זאת, במטרה להפחית את נסיעותיהם במטרופולינים הגדולים ולהגדיל את מספר הנוסעים ברכב. משתתפי הניסוי יוכלו לקבל עד 2,000 שקלים לשנה, בהתאם למאפייני נסיעותיהם. תקציב המשתתפים יגדל או יקטן לאורך תקופת הפרויקט בהתאם לשינוים בהרגלי הנסיעה: היקף הנסיעות, שעות הנסיעה ומיקום הנסיעה. משתתף שייבחר לנסוע בתחבורה ציבורית או בנסיעות משותפות, יתוגמל באמצעות הגדלת תקציבו. לעומת זאת, משתתף שיבחר לנסוע ברכבו הפרטי בשעות העומס ובאזורי ביקוש גבוהים (במטרופולינים השונים), יקטין משמעותית את תקציבו.
עד כה הצטרפו לפרויקט יותר מ-4,000 משתתפים כאשר עד סוף שנת 2020 צפויים לקחת חלק כ- 15,000 משתתפים מכל רחבי הארץ.