האם המצב הכלכלי והסגר בבית בשל משבר הקורונה יביא לעלייה ברמת הפשיעה? במשטרת ראשון לציון חוששים ששרשרת פריצות שהתרחשה ביום ראשון השבוע מעידה כי יותר ויותר אנשים שלוקחים את החוק לידיים בשל קושי כלכלי. במיינט ראשון לציון דיווחו כי בלילה שבין ראשון לשני השבוע נפרצו למעלה מעשר מוניות שונות שחנו ברחבי העיר. לטענת אחד השוטרים בתחנת ראשון לציון, המוניות הכילו רק קופות ובהן כסף קטן. כך שמטרתם של הפורצים היתה לגנוב סכומים קטנים מאוד ולא שום חפץ יקר ערך שהיה בתוך הרכב. לדברי גורם בתחנת המשטרה המקומית, ייתכן מאוד שהמצב הנוכחי שבו אנשים מתקשים להתפרנס ונכנסים למצוקה כלכלית דחפה את אותם פורצים לעשות מה שעשו. לטענתו, המשטרה נערכת בימים אלו לאפשרות שהמצב יביא אנשים לקחת את החוק לידיים, והיא מתכוונת לנקוט ביד קשה בנושא.
4 צפייה בגלריה
פריצה לרכב (המחשה)
פריצה לרכב (המחשה)
פריצה לרכב (המחשה)
(צילום: PIXABAY)
המצב דומה גם בבת ים. תושבים בשכונת עמידר בעיר טוענים כי במהלך השבועיים האחרונים, גם בימי בידוד הקורונה, הם סובלים ממכה של פריצות לרכבים – ככל הנראה בשל העובדה שרבים מהם מסתגרים במהלך רוב שעות היום בבתיהם וממעטים לצאת לרחובות או לנסוע ברכביהם בשל המגבלות שהוטלו על הציבור עם התפשטות מגיפת הקורונה. "אחרי תקופה ארוכה יחסית של שקט חזרו לפה לא מעט מקרים של פריצות לרכבים פרטיים וזה כנראה קשור לתקופה הזו שהרבה מאוד אנשים נמצאים רוב הזמן בבית", אמר אבי מסאמי, תושב השכונה, למיינט בת ים. תושב אחר בשכונה, בעל מונית, מספר כי במהלך השבועיים האחרונים נפרצו מספר מוניות וכלי רכב פרטיים שחנו ברחובות השכונה. "אל המונית שלי פרצו פעמיים בשבועות האחרונים ולמען האמת גנבו לי רק כמה עשרות שקלים שהשארתי בתוכה ככסף קטן לעודף ללקוחות", הוא אומר, "אבל זה באמת מבאס שצריך בכל פעם לגשת לתקן את הנזק, גם אם הוא יחסית קטן".
4 צפייה בגלריה
פריצה לרכב השבוע בבת ים
פריצה לרכב השבוע בבת ים
פריצה לרכב השבוע בבת ים
(צילום: פרטי)

במיינט ירושלים דיווחו השבוע כי אגף המבצעים במטה הארצי הורה לאכוף את צווי החירום בשכונת מאה שערים לאחר שעשרות עסקים בלתי חיוניים המשיכו לפעול ללא הפרעה. בזמן שכוחות המשטרה נערכו לכניסה לשכונה החרדית ברחובות צדדים לאכוף את הצווים – יצאה קריאה בקו הפנימי של תושבי השכונה לצאת ולהתעמת עם כוחות המשטרה. כך זה נשמע:
ד"ר תמר גוטסמן, מנהלת היחידה למניעת זיהומים בבית החולים השרון המיועד בימים אלה לחולי קורונה בלבד, עובדת בימים אלו מסביב לשעון. "זו תקופה מאתגרת ומעניינת", היא אומרת למיינט פתח תקוה. "אני חושבת שצריך להבין שהמחלה עלולה להיות מסוכנת בעיקר לאנשים מבוגרים מעל גיל 60, אבל גם לאנשים צעירים יכולה להיות קטלנית אם כי בשיעורים הרבה יותר נמוכים. יש לדעת גם שהקורונה מועברת בדרך טיפתית ובדרך מגע וששמירה על היגיינה וריחוק בין אדם לרעהו הם המפתח להפחתת הידבקות. האם אנשים בוודאות לא יידבקו אם יעשו את זה? אי אפשר לומר, בגלל שנכנסים הרבה פקטורים נוספים אבל אלה הגורמים החשובים". לגבי הצפי לסיום המגיפה, אומרת ד"ר גוטסמן כי: "אנחנו צופים שאחוז ההדבקה יהיה בין 40-70 אחוזים. אי אפשר לבודד כל כך הרבה אנשים, מה שכן ניתן לומר שרוב החולים יחלו בה באופן קל כך שבחורף הבא כשהוירוס יחזור רוב האוכלוסיה תהיה מחוסנת. חשוב להישמע לכללים. אם נקפיד לשמור עליהם נהיה בריאים אבל אם חלילה נהיה חולים יש אנשים טובים שיטפלו בכולם".
4 צפייה בגלריה
ד"ר תמר גוטסמן, בית חולים השרון בפתח תקוה
ד"ר תמר גוטסמן, בית חולים השרון בפתח תקוה
ד"ר תמר גוטסמן, בית חולים השרון בפתח תקוה
(צילום: פרטי)
בידוד גם בלי קורונה. כבר 3 וחצי שנים מתמודד ניר אמיר, בן 50 מנווה ימין, עם סרטן המעי הגס. הסרטן, הנמצא כעת בשלב 4, אינו גורם לניר לעצור בחייו. "מההתחלה החלטתי שאני בוחר לחיות. הסרטן לא ינהל אותי - לא את היומיום שלי ולא את הפחדים שלי", אמר ניר למיינט כפר סבא. "גם בלי קשר לבהלת הקורונה, אני מנסה להמנע ממקומות הומי אדם. אני נמנע ככל האפשר מללכת לחתונות כשזה נמצא באולם סגור. אני לא מטייל בקניונים, אלא אם כן לצורך משהו ספציפי ומעדיף את הקניונים הפתוחים למינהם", סיפר ניר. "כשהתחילה בהלת הקורונה ניסיתי לנהוג כמעט כרגיל, אבל בבית יש לי ילדים בי"ב. הבן עובד כשליח, ומההתחלה הוא ידע שאם יש בית עם מישהו בבידוד או שהוא לא נוסע או שהוא משאיר את הדברים על סף הדלת והתשלום מבוצע באשראי. הייתה מסיבת פורים שהבת הייתה אמורה ללכת, והיא ויתרה על מנת לא להעמיד אותי בסיכון. גם אשתי נזהרה מההתחלה לא לבוא במגע עם אנשים". 
4 צפייה בגלריה
ניר אמיר. "אני אופטימי"
ניר אמיר. "אני אופטימי"
ניר אמיר. "אני אופטימי"
(צילום: אפרת מוסק)
רגעים של התרוממות רוח ויציאה מהשגרה המעיקה היו לדיירי 'אחוזת ראשונים' בראשון לציון, כשלרחבת הדיור המוגן הגיע השבוע המורה לסקסופון יבגני גולדנברג, שהגיע לנגן להם. מופע הנגינה של גולדנברג היה חלק מפרויקט קהילתי שיזמה רשת המקומונים ידיעות תקשורת ומיינט. במסגרת הפרויקט התפרסו נגנים ברחבי הארץ מול בתי דיור מוגן, והנעימו את זמנם בעת שהם נמצאים בהסגר.
גם דיירי בית האבות 'בית יונה' בבאר שבע התרגשו כשנגני הסינפונייטה נענו להזמנת מיינט באר שבע והגיעו לנגן יצירות של מוזיקה קלאסית ישראלית. "היה מקסים ומאוד מרגש" סיפרה איה שניר, מנהלת הבית, "זאת מחווה מאוד יפה שעשתה שמח בלב לכולם".