1 צפייה בגלריה
ציון מורד ז"ל. פיצה סירוקו המיתולוגית
ציון מורד ז"ל. פיצה סירוקו המיתולוגית
ציון מורד ז"ל. פיצה סירוקו המיתולוגית
(צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של פיצה סירוקו)
מותו של ציון מורד (77) הבעלים של פיצה 'סירוקו' ברחוב חנקין, מתחם סבוי בחולון, השאיר השבוע חולונים רבים המומים וכואבים, שהתקשו להפרד ממי שכונה "האבא של כולנו".
את הפיצרייה המיתולוגית פתח מורד לפני 45 שנה עם אחיו, ומאז היא הפכה לקלאסיקה. אוהדים של 'הפועל חולון' חגגו בה ניצחונות, התנחמו בהפסדים ואין ילד באזור חולון-בת ים שלא מכיר את טעמה של פיצה 'סירוקו'.
אפילו בתוכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת' הפיצרייה כיכבה כאנקדוטה למקום בו כל ילד חולוני בילה חלקים נכבדים מילדותו. "זה לא נתפס, הבן אדם היה חולון וחולון היא 'פיצה סירוקו', הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה שלנו, לא להאמין שהוא כבר לא נמצא שם", אומר בכאב תושב העיר, ציון כהן.
גם זאב שניידר שנלד וגדל בחולון נזכר ברגעי הנוסטלגיה. "כילדים אכלנו שם בימים שעוד היה את קולנוע 'סבוי', לטעמנו זו היתה הפיצה הכי טעימה בעולם. במלחמת המפרץ בכל פעם שהיו אזעקות אבי המנוח היה מביא פיצות מציון כדי לפנק אותנו, אני זוכר איך בין מסיכות האב"כ והבאבא בובה היינו אוכלים פיצה 'סירוקו', ובכל ביקור אצל ציון היינו נזכרים בזה".
שניידר היה אחד מחובבי הפיצה הרבים שהמשיכו לפקוד את הפיצריה גם בבגרות, עם ילדיו. "כאדם מבוגר המשכתי לבקר אצלו אחרי משחקים של הפועל חולון עם בן דודי ועם ילדיי כדי שגם הם יכירו את הטעם המדהים של הפיצה. תמיד היתה שם אווירה של בית, קשה להאמין שציון כבר לא יחייך אלינו שם מאחורי הדוכן. יהי זכרו ברוך".
פורסם לראשונה: 14:18, 26.01.20