ביקור עם ריח של עוד: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר ביום חמישי האחרון בתערוכה "יש ריח לאמנות" בחולון. במהלך הביקור ציין הנשיא כי בשנת הקורונה שעברה עלינו, שבה רבים איבדו את חוש הריח וכולנו הרחנו מסיכות ומטושים, גילינו עד כמה חוש הריח משמעותי.
1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה הגיע לבקר בגלריית החווה בחולון
נשיא המדינה הגיע לבקר בגלריית החווה בחולון
נשיא המדינה הגיע לבקר בגלריית החווה בחולון
(צילום: קובי גדעון/ לע"מ)
בתערוכה הייחודית לקחו חלק 58 מעצבים ואומנים ישראלים ובינלאומיים המציגים שורה ארוכה של עבודות עיצוב ואמנות ייחודיות - לכולן קשר לחוש הריח.
קראו גם:
התערוכה היא חלק ממחקרי ריח חדשניים הנעשים  במחלקת אף, אוזן וגרון במרכז הרפואי וולפסון ע"י פרופ' יהודה רוט, שעוסק עם צוותו במשך עשרות שנים בהיבטים הרפואיים, הביולוגיים והתרבותיים של חוש הריח.
הנשיא סייר בתערוכה, שמע על המיצגים השונים ואמר: "השנה האחרונה תעתעה בחוש הריח שלנו. היו שאיבדו את חוש הריח וגם המסכות מנעו מאתנו ריחות מוכרים כל כך. במקום ריחות טבעיים הרחנו בעיקר אלכוהול לחיטוי, כפפות ומטושים. פתאום גילינו כמה שהחוש הזה, השולי כביכול, האינטימי כל כך, הוא מרכזי וחשוב. כמה שאיננו מוכנים לוותר עליו".
השתתפו בסיור גם ראש עיריית חולון מוטי ששון, האוצר דורון פולק, ד"ר אנגל מנהלת ביה"ח וולפסון, בן חור ירושלמי יו"ר עמותת הידידים של ביה"ח, פרופ' איריס ברשק ראש ביה"ס לרפואה באוניברסיטת ת"א, ובכירים בתעשיית הבשמים בארץ.
פרופ' יהודה רוט: ״מרפאת הריח הייחודית שלנו משרתת את כל הארץ. מחקרינו המגוונים זוכים לתשומת לב רבה מצד חוקרים וחברות מסחריות. אנו מעוניינים לבחון השפעה של חומרים מבוססי-ריח על התנהגות ויכולות קוגניטיביות, על ריפוי והחלמה.  התערוכה היא חלק מהמחקר וגם אמצעי לשתף שוחרי אמנות ומדע בתחום המקסים הזה״׳.
לעדכונים - חדשות חולון