כבר תקופה ארוכה שבתיכון קריית שרת קיימת מתיחות בין שכבת י' לשכבת י"א, חלק מההורים מתארים את היריבות בין הצעירים כמלחמת כנופיות שלא עומדים להיות בה מנצחים. "הבנים משכבת י"א רואים בבנים שלנו טרף קל, בנים צעירים יותר שעדיין לא ממש מבינים את הכללים בתיכון והם מנצלים את זה נגדם", אמר אב לילד בשכבת י'. "בגלל שמדובר בעיקר בבנים זה היה עניין של זמן עד שזה יתפוצץ לכולנו בפרצוף".
1 צפייה בגלריה
קריית שרת. "התבצע טיפול משמעתי"
קריית שרת. "התבצע טיפול משמעתי"
קריית שרת. "התבצע טיפול משמעתי"
(צילום: קובי קואנקס)
הפיצוץ אכן הגיע כשקטטה פרצה בחצר בית הספר בה היו מעורבים עשרות תלמידים משתי השכבות. מורים תורנים שנכחו בהפסקה בחוץ, מיהרו להזעיק עזרה וצוות בית הספר התערב, הפריד בין המתקוטטים ואף הזמין טיפול רפואי וניידת משטרה. ארבעה תלמידים נזקקו לטיפול רפואי, אותו קיבלו בשטח בית הספר, והמשטרה תשאלה את צוות בית הספר והתלמידים המעורבים.
לאחר שהשוטרים צפו במצלמות האבטחה של בית הספר החליט קצין הנוער לקחת שלושה תלמידים לחקירה ושלושה תלמידים נוספים זומנו למתן עדות. הנהלת בית הספר עדכנה את ההורים בנעשה ודיווחה עוד באותו היום לוועד ההורים, מינהל החינוך ומפקחת בית הספר מטעם משרד החינוך.
בהודעת התיכון נכתב: "בית הספר רואה את האירוע בחומרה רבה מאוד, זוהי חציית קו אדום, האירוע יטופל בחומרה. אנו עושים הכול בכדי לממש את זכותם הבסיסית של כל באי בית הספר (התלמידים והצוות) לסביבה בטוחה ומוגנת ונמשיך בכך ללא לאות וללא פשרות".
בנוסף המורים קיבלו הנחיה לקיים שיחות בכיתות על האלימות והשלכותיה. למרות זאת, ההורים עדיין לא מרוצים מהטיפול: "לראות בקטטה אירוע נקודתי זאת טעות, גם השעיה קולקטיבית לא תורמת למצב. זה אולי נשמע מיושן אבל כל עוד לא יעשו 'סולחה' בין הצדדים, זה לא ייגמר".
מנהלת בית הספר, טלי דוד, מסרה בתגובה: "הנהלת בית הספר רואה את האירוע בחומרה רבה מאוד. כחלק מכך, ובהתאם לחוזר מנכ"ל ולהמלצות גורמים מעורבים נוספים, התבצע טיפול משמעתי".