הורים שמכניסים את ילדיהם לגן עירייה, מגלים מהר מאוד כי דין גן עירייה אינו כדין גן פרטי, וכי שעת ההגעה היא לרוב עד 8:30 בבוקר. לאחרונה בגן סמדר בחולון הפכה הסוגייה לעימות של ממש בין ההורים לצוות החינוכי. בעקבות המקרה הסתדרות המורים השביתה היום (שני) את הלימודים בגן לשעה והפעילות התחילה רק בשעה 09:00.
1 צפייה בגלריה
צהרונים
צהרונים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
לדברי הסתדרות המורים, צעד זה בא בעקבות אירועי אלימות של הורים כלפי גננת הגן. "במהלך השבועות האחרונים, מספר הורים הביאו את ילדיהם לגן לא בשעות הקבלה המותרות", כתבו בהסתדרות. "כאשר הגננת העירה להם על כך, הם החלו לצעוק עליה מול כל הילדים. אותם הורים התפרצו לשטחי הגן מספר פעמים וצעקו על הגננת.
"באחד הימים, אב של אחד התלמידים בגן אף משך בחוזקה את דלת הגן וניסה להיכנס בכוח. המקרים נעשו לעיני הילדים ששמעו את הצעקות והיו עדים למראה הדלת המתרופפת. הם פחדו מאוד והחלו לבכות".
ענת דדון, יושבת ראש המחלקה לגננות בהסתדרות המורים אמרה: "בזמן האחרון אנחנו נתקלים בתופעה קשה מאוד. אלימות של הורים כלפי גננות. הדבר הזה בלתי נתפס. הורים מפעילים אלימות כלפי הגננות שלנו. מגדפים אותן, נכנסים לשטחי הגן ואפילו מרימים ידיים. בגן יש כללים ועל ההורה לכבד ולקבל אותם למען הסדר הטוב. אף אדם לא יכול לעבוד כשהוא מותקף מילולית או פיזית".
מעיריית חולון נמסר: "העירייה מגלה אפס סובלנות כלפי אלימות מילולית או פיזית שמופגנת כלפי עובדי ציבור, ובתוכם גם צוותי גני הילדים, שאינם מוגנים. המקרה הגיע לידיעת הסתדרות המורים שהנחתה לשבות".