דיירי שדרת המגדלים חיכו זמן רב להקמת השדרה שחוצה את השכונה, אך עם תחילת העבודות הם גילו כי דלתות חלק מהבניינים נחסמו והדלתות האחרות פועלות רק באמצעות קודן. "בכל שבת כולאים את הדיירים הדתיים בביתם", אומרת אחת השכנות. "זאת חוצפה וחרפה שלא מוצאים לנו פתרון הגיוני".
1 צפייה בגלריה
"בושה וחרפה"
"בושה וחרפה"
"בושה וחרפה". שכונת המגדלים
(צילום: קובי קואנקס)
בתחילת החודש החלו העבודות להקמת השדרה המרכזית בשכונה שאוכלסה לפני כשנתיים. הדיירים שציפו זמן רב לטיפוח השטח הציבורי שבלב השכונה, שמחו לראות את כלי העבודה הכבדים שהגיעו למקום, אך כשגילו שהגדרות שתוחמות את אתר הבנייה חוסמות חלק מהכניסות לבניינים, הם דרשו מהעירייה למצוא פתרון. במחלקת תשתיות אמנם הבטיחו לבדוק את הנושא, אך בשלב זה הכניסות הראשיות לבנייני המגורים ברחוב פיכמן 23 וברחוב צבי תדמור 3 עדיין חסומות ובעוד שמרבית הדיירים חשים אי־נוחות, יש כאלו שממש לכודים בביתם.
"בגלל שהגדר צמודה למדרגות הכניסה שלנו אפשר להיכנס רק דרך החניה וזה בוודאי לא נוח לאורחים, שליחים ואפילו לדוורים", מספר אחד הדיירים, "אבל הבעיה האמיתית היא שפוגעים ממש בדיירים שומרי השבת. הדלתות האחוריות נפתחות באמצעות קודן בלבד, לא לכל אחד יש מפתח, ולכן אין לדיירים דתיים אפשרות להשתמש בהן בשבתות. בצבי תדמור ראיתי עובדת זרה של קשישה שפותחת את הדלת לאחת הדיירות אבל אני מניח שזה לא דבר קבוע, איך אפשר לתקוע ככה אנשים?".
הדיירים פנו לעירייה בשנית אך נמסר להם שאין פתרון. "בשבתות נישאר בבית", אמרה השבוע דיירת נוספת, "הגענו למצב נורא שבו אנו כלואים וחשים כי מתנערים מאיתנו. כנראה שלאף אחד לא אכפת מהציבור הדתי".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מאז פניית הדיירים לחברה טופלו כל הסוגיות שהועלו ובמקצועיות".