רב, הומו ופמיניסטית: במסגרת פרויקט לשיעור אזרחות ערכו תלמידי קריית שרת פאנל ייחודי ופתחו עצומה שקוראת למדינה לאפשר גם לקהילה הגאה להיעזר בפונדקאות "לכל אדם יש זכות להיות הורה במדינה שלו".
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה
מצעד הגאווה
מצעד הגאווה
(צילום ארכיון: אלכס קולומויסקי)
במסגרת שיעור אזרחות לכיתה יב' בבית הספר קריית שרת ביקשו המורים שני מייזלס וד"ר אושר שקורי מהתלמידים לבחור נושא בתחום זכויות אדם ולבחון סוגיה סביבו. התלמידים ירין שטרן, ניקול שאקוב וספיר בן בנשתי השקיעו מחשבה רבה במטלה ולבסוף בחרו בזכות השוויון ובסוגיית הפונדקאות למשפחות גאות.
על מנת להעמיק בנושא ארגנו פאנל בו נכחו נציגים משני צדי המתרס. "בהתחלה עשינו סקירה ספרותית, אגדנו נתונים ומידע ואז ערכנו את הפאנל", הסביר שטרן את התהליך, "הזמנו רב שהציג את הפן ההלכתי, עורך דין שדיבר על החקיקה בתחום ופמיניסטית שמייצגת זרם שמתנגד לפונדקאות באופן כללי בטענה שזה ניצול נשים. בפאנל נכחו גם שני נציגים מהקהילה הגאה והיה שיח מאוד מעניין, מורכב ומעשיר. גילינו המון דברים שלא ידענו והרגשנו שלמדנו את התחום ממש מהשטח".
2 צפייה בגלריה
פאנל קרית שרת
פאנל קרית שרת
פאנל קרית שרת
(פרטי)
לאחר מכן התלמידים תמללו את הקלטות הפאנל והחלו בחיפוש אחרי פתרונות אפשריים. "אין ספק שנושא הפונדקאות מורכב, לכן יש העדפה לפונדקאות במדינות מתקדמות אבל אם מאשרים פונדקאות זה צריך להיות לכולם. בסופו של דבר אנחנו מאמינים שלכל אדם במדינה שלנו יש זכות להיות הורה בישראל, שאין שום סיבה שכדי להיות הורה ישראלי צריך לטוס לחו"ל, להוציא הון תועפות, לעבור שבעה מדורי גיהינום ואז גם להתמודד עם בירוקרטיה בחזרה לארץ. הבנו שהדרך האמיתית ליצור שינוי היא חקיקה ולכן בחרנו לפתוח עצומה ואנחנו קוראים לכולם חתום עליה ולהעניק גם לחברי הקהילה הגאה את זכותם להיות הורים".