רשת "שופרסל" הגישה עתירה מינהלית נגד עיריית חולון, בעקבות מדידה מחדש של שטח העסק, שלטענתה מכפילה את חשבון הארנונה.
1 צפייה בגלריה
שופרסל באזור התעשייה
שופרסל באזור התעשייה
שופרסל באזור התעשייה
(צילום: קובי קואנקס)
על פי המסמך שהוגש לבית המשפט לעניינים מינהליים, באמצעות עו"ד ממשרד "פלג, כהן ודויטש", בספטמבר 2018 עיריית חולון הגדילה את שומת הארנונה לסניף הרשת שברחוב המרכבה 9 באיזור התעשייה בחולון. על פי החישוב החדש, החניון של הסניף שמיועד לחניית לקוחות, קיבל סיווג חדש והוגדר כשטח עסקי. לטענת החברה, את ההודעה על השומה המתוקנת היא קיבלה רק בנובמבר 2019, ובדיקה מעמיקה בחשבון העלתה כי בעקבות השינויים החדשים הארנונה של הסניף התייקרה ב־1,976,084 שקל, וזאת, כאמור, עבור שטח חניה ריק.
הרשת טוענת כי הדרישה מנוגדת להסכם פשרה שהצדדים חתמו עליו בשנת 2012. "מעשי המשיבה (עיריית חולון) במקרה דנן בולטים בחומרתם, משקפים חוסר תום לב משווע ואף מעלים חשד כי מדובר בלא יותר מאשר ניסיון להלך על העותרת אימים, על מנת שתיסוג מטענותיה בערר הארנונה העומד ותלוי", לשון הבקשה.

הסכום כמעט הוכפל

מדובר בסניף ותיק המשרת את תושבי העיר משנת 2002 והוא אינו העסק היחיד שטוען כי שינויי הארנונה שערכה עיריית חולון לאחרונה אינם הוגנים. עסקים נוספים באיזור התעשייה פנו לעירייה בדרישה להפחית את דמי הארנונה לאחר שהסכום ששילמו כמעט והוכפל, וזאת לאחר סיווגי שטח חדשים שקבעה העירייה בכל איזור התעשייה בעיר.
מתוך העתירה: "מעשי המשיבה (העירייה) משקפים חוסר תום לב ואף מעלים חשד כי מדובר בלא יותר מאשר ניסיון להלך על העותרת אימים"
כעת מבקשת שופרסל מבית המשפט לפסוק כי השומה אינה חוקית, שלא ניתן לגבות את השומה המתוקנת באופן רטרואקטיבי וכי חיובי הפרשי הצמדה וריבית הפיגורים בגין החיוב הרטרואקטיבי אינם חוקיים.
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "במסגרת סקר נכסים נמצא כי שופרסל מחויבת בחסר הן בגודל השטח והן ברמת השימוש בפועל בשטחי הנכס. שופרסל הגישה ערר על השומה שיצאה, ועיריית חולון תענה על כך בבית המשפט, לאחר שתלמד את טענות העתירה".