בשבוע שעבר התבקשו הורים לילדים שלומדים במעונות רשת קהילה ופנאי לחתום על חוזה חדש טרם החזרה לשגרה.
ההורים זעמו על כך שהרשת התמהמה בפתיחת המעונות, שלחה התראה קצרה ודרשה חתימה על חוזה חדש, אך ברשת הסבירו כי הם פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות ומשדלים ככל יכולתם לספק מענה מהיר ויעיל להורים.
1 צפייה בגלריה
"בסוף זה יפול על ההורים"
"בסוף זה יפול על ההורים"
"אנחנו קהל שבוי"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
כעת מתבררים פרטי החוזה החדש עליו נאלצים ההורים לחתום ואין ספק כי הוא הרבה פחות מוצלח מהראשון. "אנחנו קהל שבוי ומרגיש שהרשת מנצלת את זה", אומרת אם לילד במעון הרשת, דניאל אביזוהר כהן. "למרות שזאת חברה עירונית אנחנו משלמים כמו מעון פרטי אבל היחס שונה לחלוטין. פתחנו קבוצת הורים ואנחנו מוחים על התנאים הדרקוניים של החוזה החדש".
לטענת אביזוהר כהן וההורים החוזה החדש דורש מהם לשלם את אותו סכום עבור פחות שרות, לדוגמא: צמצום שעות הפעילות מ 7:30 עד 16:30 ל 8:00 עד 16:00 בלבד, חמישה ימי פעילות בלבד (יום שישי חופשי), ביטול החוגים, ביטול אפשרות ליום קצר ותקן של סייעת אחת על 11 ילד, במקום סייעת אחת על 7 ילדים כפי שהיה מקובל עד היום. "כשפנינו אליהם הם טענו שאת השעה ביום שמורידים הם מקצים לניקיון, ועד היום הם לא ניקו? ומדוע מורידים את יום שישי? הרי הן לא מגיעות לנקות ביום הזה.
"גם ביטול החוגים מבלי להשיב לנו את הכסף שנגבה לא ברור לנו. אם נותנים פחות שרות מדוע לא מורידים בעלות? אמרו שכדי לחצות את הגן לשני קבוצות נאלצו לרכוש רהיטים אבל בפועל אין שום דבר חדש בגן. נרשמנו לגן הזה כי זה מה שהתאים לנו, אם היינו רוצים גן שעובד בשעות כאלו ובלי יום שישי היינו נרשמים לגן כזה. אנשים עובדים והם לא מתחשבים בנו וגם לכפות על אנשים להשאיר את הילדים יום ארוך זה לא הוגן". למרות הכל נראה כי הסעיף המפתיע ביותר הוא דרישה של הרשת מההורים לשלם על שבוע עבודה גם אם כל הגן יכנס לבידוד במשך שבועיים עקב התפשטות של וירוס הקורונה בגן.
אביזוהר כהן והורים נוספים התאגדו יחד וכעת הם דורשים מהרשת תשובות "נמאס לנו מהתקשרות דרך הפייסבוק, הם פועלים במכבש לחצים אבל אין מענה ברשת והצוות לא יודע שום דבר. הגיע הזמן שנקבל תשובות"
מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "רשת קהילה ופנאי הינה עמותה ללא כוונת רווח שכמו ארגונים רבים אחרים נפגעה בשל משבר הקורונה. בין מסגרותיה הרבות מהן נהנים התושבים, פועלים מעונות ללא סמל משרד העבודה והרווחה ושאינם זכאים לשיפוי ממשלתי בגין פער עלויות ההפעלה הנגזרות מההנחיות החדשות של משרד הבריאות ושאר משרדי הממשלה.
"על מנת להיענות לצרכי ההורים ולמנוע עלויות גבוהות יותר להורי כלל המעונות ללא סמל הוחלט לצמצם באופן רוחבי מהשירותים הניתנים. הורי המעונות ללא סמל עצמם הם אלו שביקשו להפעיל את המעונות מהר ככל שניתן, ולכן הם התבקשו להחליט האם הם מעוניינים לחזור למעון באופן הפעלה זה, מה שאפשר חזרה לפעולה כבר בשבוע שעבר. לכל ההורים נשלחו הודעות אישיות בצירוף המתווה.
נדגיש כי מעונות הרשת פועלים על פי מתווה משרד העבודה והרווחה למעונות היום אשר מאושר על ידי משרד הבריאות. השירותים שצומצמו: הפעלה ביום שישי וקיצור שעות ההפעלה בשעה ביום. ביטול החוגים נגזר מההנחיות הממשלתיות".