מקבץ של נסיבות הביא את נועה לעסוק באחד התחומים המודרים והמושתקים ביותר בחברה: היא עובדת למחייתה באתר שיחות וידאו אירוטיות, והיא עושה את זה לצד זוגיוּת, אימהוּת וערמות של כביסה.
6 צפייה בגלריה
נועה (שם קוד)
נועה (שם קוד)
נועה (שם קוד)
(צילום: גיל נחושתן)
נועה אינו שמה האמיתי. זהו שמה באתר. היא גדלה בקריות וחיה ביישוב קטן בגליל, שבו איש אינו יודע על עיסוקה.
שלל תוויות וטבואים חברתיים נושרים במפגש איתה - על פורנו בכלל ועל נערות מצלמה בפרט, על זכות האישה לבחור ועל כך שזוגיוּת ואימהוּת מתקיימת ביחד עם עולם מיני שופע. נועה מככבת בימים אלה בסרט דוקומנטרי קצר שהופק כחלק מסדרת סקטים בשם "תגדיר מגדר" (ערוץ 8 בהוט) שמעלה שאלות בנוגע למיניות ויחסים אינטימיים היום.
קראו גם:
מחלת סוכרת נעורים עם אחוזי נכות ומצבה הבריאותי מספקים לה הסבר חלקי לאורח החיים הלא נורמטיבי לכאורה שהיא מנהלת.
6 צפייה בגלריה
נועה. "יש בי צד טיפולי"
נועה. "יש בי צד טיפולי"
נועה. "יש בי צד טיפולי"
(מתוך הסרט 'תני לי לראות אותך' | צילום: נעמה בונימוביץ, באדיבות גאודאמוס הפקות וערוץ 8, הוט)
"ללא המגבלות האלה יכולתי להיות הרבה דברים אחרים, אבל בכל מקרה הייתי רוצה לעשות אותם בנוסף לאתר, לא במקומו. אני רואה בעבודה שלי דווקא העצמה נשית וחופש בחירה. העיסוק הזה נותן לי המון כוח, וזה לא היה מובן מאליו, כי לא באתי לכאן עם דימוי גבוה. אני מרגישה שבדרכי שלי ניצחתי את המערכת. בסוף אני עושה משהו שאני אוהבת וטובה בו, ושמאפשר לי לעבוד ולהתפרנס".
איך הגעת לזה?
"דרך חבר צלם שעובד כאיש טכני באתר השיחות. גם אני באתי לשם ממקום שיפוטי, ואחרי שהתגברתי על העובדה שאני עובדת באתר סקס, היה לי חשוב להכיר את מי שניהל את המקום.
"האתרים האלה נראו לי כמו נקודת חיבור בין סקס לפשע, אך להפתעתי הכרתי חנון מחשבים ואיש משפחה, הכי רחוק מכל מה שחשבתי. הוא ענה בנועם על כל שאלה, הסביר שמקבלים תלושי משכורת ותנאים סוציאליים, יש בונוסים על זמן ויש תוספת בסופי שבוע.
6 צפייה בגלריה
המטרה: לנפץ דעות קדומות
המטרה: לנפץ דעות קדומות
המטרה: לנפץ דעות קדומות
(צילום: נעמה בונימוביץ, באדיבות גאודאמוס הפקות וערוץ 8, הוט)
"כשהתחלתי, לפני 12 שנה, המשכורות איפשרו לקנות פנטהאוז בצפון ת"א בלי לקחת משכנתא. גם היום מתפרנסים יפה. בהתחלה עבדתי ארבע שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, והרווחתי 18 אלף שקל, כשחצי מהזמן ישבתי בכייף ופטפטתי להנאתי. כי לא מדובר רק בסקס".
תסבירי.
"בשורה התחתונה, גברים מחפשים פורקן, אבל זה תמיד מתחיל בשיחה, והם משתפים בדברים שהם מתביישים לספר לאישה שלהם. יש בי צד טיפולי, למדתי את זה ואני תמיד מעודדת אותם לנסות ולשתף את בת הזוג. מבאס אותי שבהסתכלות ראשונית הפלטפורמה נראית זולה, אבל אני יודעת לקחת אותה גם למקומות אחרים.
"מה שקורה במפגשים הוא שקר, אבל בתוך השקר אני מוצאת את הדרך להביא את עצמי, כלומר להפוך את זה לאישי ולספר על עצמי מבלי להיחשף יותר מדי. הייתי גם בין הראשונות שהראו את פניהן על המסך. אני לא רואה את הלקוחות, אבל הם רואים אותי".
6 צפייה בגלריה
"אין מצב שהילד בסלון ואני אעבוד בחדר השני". מתוך הסרט 'תני לי לראות אותך'
"אין מצב שהילד בסלון ואני אעבוד בחדר השני". מתוך הסרט 'תני לי לראות אותך'
"אין מצב שהילד בסלון ואני אעבוד בחדר השני". מתוך הסרט 'תני לי לראות אותך'
(צילום: נעמה בונימוביץ, באדיבות גאודאמוס הפקות וערוץ 8, הוט)
ואין חשש שמישהו יזהה?
"הכל כבר קרה, והשמים לא נפלו. פגשתי בן של חברה טובה של אמא שלי, ושנינו לא אמרנו על כך מילה לאיש. לא קרה שמישהו השתמש בזה לרעה נגדי, ואם מישהו זיהה אותי ממקום המגורים, ביקשתי שיכבד אותי, ובזה זה נגמר".

מעורבת בפוליטיקה

היא צנומה ונראית פחות ממניין 40 שנותיה. גדלה כילדה מחוננת, נישאה בגיל צעיר והתגרשה. בעבר עבדה בעבודות נוספות והיתה מעורבת גם בפוליטיקה. את בן זוגה הנוכחי הכירה כשהגיע כלקוח לאתר, והיום הם מנהלים חיי משפחה והורים לילד.
"גדלתי במשפחה ממוצעת ונורמטיבית", סיפרה נועה השבוע, "ובגלל הסוכרת הרגשתי שלא מצפים ממני לכלום. כשהגעתי לאתר, דימוי הגוף שלי לא היה טוב, ובשיחה הראשונה רק העסיק אותי איך להתמקם כך שלא יראו את הבטן. חשבתי שגברים רוצים לראות רק נשים מושלמות, לא האמנתי שיש מקום לעוד נשים".
איך חיים עם הפער בין מה שאת מרגישה לבין מה שהחברה חושבת על העבודה שלך?
"לא מכולם אני מסתירה, אבל הדיסוננס קיים. החברה הכי טובה שלי יודעת במה אני עובדת, ולא מוכנה לשמוע על זה. ויש נשים שאולי מרגישות מאוימות על ידי אשה שכל כך קל לה עם סקס. גם אחותי הקטנה יודעת ולא מוכנה לשמוע.
6 צפייה בגלריה
הכירה את בעלה באתר. "יש בינינו רמת אמון מאוד גבוהה"
הכירה את בעלה באתר. "יש בינינו רמת אמון מאוד גבוהה"
הכירה את בעלה באתר. "יש בינינו רמת אמון מאוד גבוהה"
(צילום: נעמה בונימוביץ, באדיבות גאודאמוס הפקות וערוץ 8, הוט)
"הרי הצורך קיים ותמיד יהיה, ומין הוא מקום נהדר לדעתי להתבטא בו, גם כשכועסים וגם אחרי יום עבודה ארוך. רק מצער אותי שהחברה, באופן קבוע, מוזילה את הסקס במקום ללכת קדימה ולהתפתח. למה זה בסדר להוציא מהארון מצבי חיים פחות סטנדרטיים ומשפחות מכל הסוגים, אבל המקום הזה של הסקס הוא עדיין לא אפשרי? זה מטורף שאני לא יכולה לספר לאף אחת מהחברות החדשות שלי איפה אני עובדת".
הכרת את האיש שלך באתר ואת ממשיכה לעבוד שם. איך חיים עם זה?
"יש בינינו רמת אמון מאוד גבוהה, ומלבד זאת אני מאוד תלויה בו. אני לא נוהגת, וכשאני יוצאת מהבית הוא יודע בדיוק לאן. זה לא שאני קמה בבוקר ויוצאת אל הקריירה שאני מנהלת. מעגל האנשים המקיף אותי הוא מאוד מצומצם. ולא קשה לו עם העובדה שהדברים קורים מול מסך מחשב. זאת עבודה".
ולך אין קושי?
"הקושי היחיד שלי הוא כשמשתמשים במין למניפולציה, מעבר לזה אין לי שום בעיה. העיסוק בתחום, האנרגיה הזאת, נכונה ומדויקת לי. גברים יותר פתוחים לזה, תמיד היה לי חשוב שההורים לא יידעו, אבל כל בני הזוג שלי היו בחורים נורמטיביים וידעו תמיד במה אני עוסקת. ובבית שלי ההתנהלות מאוד ברורה: לא יהיה מצב שהילד יהיה בסלון ואני אעבוד בחדר השני. כשאני עובדת הילד ישן, או לא בבית. כששאל איפה נפגשנו, וענינו 'במחשב'. כשיגדל נספר לו הכל. יש סיבה שלא?
6 צפייה בגלריה
מבאס אותי שבהסתכלות ראשונית הפלטפורמה נראית זולה"
מבאס אותי שבהסתכלות ראשונית הפלטפורמה נראית זולה"
מבאס אותי שבהסתכלות ראשונית הפלטפורמה נראית זולה"
(צילום: גיל נחושתן)
"כשהם מדברים איתי הם מרכז העולם, אין שום דבר חוץ מזה. נראה לי שהגעתי להבנה איך להתנהג הכי טוב שאפשר מול לקוח. לעולם לא אוכל מולו, הטלפון לא יצלצל ולא תהיה טלוויזיה ברקע. זה רק אני והוא. ואנחנו מדברים, ויש שפע חיזוקים.
"מדהים אותי כמה הלקוחות מכבדים. לא יודעת אם זה המסך או שסתם התמזל מזלי, אבל אני מזהה מהר מאוד מי עומד מולי ואיך לגשת אליו, בקטע פסיכולוגי ממש. אני גם מרגישה כשהשיחה הולכת לכיוון לא טוב, ואז אני מפסיקה אותה וחוסמת את הלקוח".
חושבת מתי תפרשי?
"זה לא כמו בספורט, אולי אפילו להיפך. גברים דווקא מחפשים את החוכמה הנשית ורוצים שתדעי מה לעשות עם הגוף שלך. העולם הוא כל כך לא מה שלימדו אותנו".

"חיפשתי דמות של אישה מעוררת השראה בנושא מיניות"

"תני לי לראות אותך" הוא סרט דוקומנטרי קצר שהופק כחלק מסדרת סרטים בשם "תגדיר מגדר" (המשודרת בערוץ 8 של הוט, בהפקת גאודאמוס הפקות). הסרט מתעד את עולמה של נועה, מעלה שאלות בנוגע למיניות ויחסים אינטימיים בעידן של היום, ומנסה לערער את התפיסות המקובלות על התא המשפחתי כפי שאנו מכירים.
"חיפשתי דמות של אשה מעוררת השראה בנושא מיניות", אומרת היוצרת אפרת זוארץ על הסיבות שהביאו אותה לעשות את הסרט. "רובנו מסתובבים בעולם עם ביקורתיות ושיפוטיות בכל הקשור במיניות, במיוחד נשים, ובנועה זיהיתי אישה שלא מצטדקת ולא מתביישת, ואיכשהו מצליחה לשלב בין אמהות, זוגיות וקשרים אירוטיים עם גברים. הרגשתי שיש בה משהו משחרר, ושדרך הסיפור שלה גם הצופים יוכלו לשאול את עצמם שאלות לגבי המיניות שלהם, ולבחור את מה שמתאים להם.
"האילוץ לשמור על זהותה חסויה, ועם זאת ליצור סרט מעניין שאפשר להתחבר אליו, התברר כיתרון ואיפשר גישה יוצאת דופן אל מאחורי הקלעים של עולמה הפנימי. מעבר לסקרנות הקיימת לגבי הגיבורה ועיסוקה, הסרט מעמת את הצופים עם התפיסות המקובלות על מיניות ומעלה שאלות לגבי הביטוי שאנו נותנים לה בחיים שלנו. זהו דיון חשוב בעידן ה-מי טו, כי הוא מראה גם את המקום שבו הנשים שולטות במשחק ואף בוחרות בו".
להזמנת הקרנה ושיח עם היוצרת: efrat.zoa@gmail.com